شرکت نفتی دانمارکی به دنبال تمدید حضور در قطر تا سال ۲۰۳۰ است

350-2.jpg

شرکت نفتی “مارسک” دانمارک به دنبال تمدید فعالیت خود در قطر تا سال ۲۰۳۰ است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شرکت نفتی دانمارکی در حال گفت‌وگو با شرکت قطر پترولیوم برای تمدید ۱۳ ساله قرارداد تولید مشترک نفت در میدان فراساحلی “الشاهین” تا سال ۲۰۳۰ است.

تولید نفت در میدان الشاهین با تمدید این قرارداد و استقرار تجهیزات جدید نظیر یک انبار شناور و واحد تخلیه که به زودی نصب خواهند شد از روزانه ۳۰۰ هزار بشکه تا سال ۲۰۱۷ به ۴۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

پل تیلور سخنگوی شرکت مارسک بدون اشاره به جزییات گفت: ما معتقدیم پتانسیل توسعه بیشتر این میدان وجود دارد و ما به همراه قطر پترولیوم در حال بررسی این پتانسیل هستیم.

میدان الشاهین که دارای نفت سنگین ترش مورد علاقه پالایشگا‌ههای آسیایی است از توسعه آن در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت مارسک، قادر به تولید ۲۵۲ هزار بشکه نفت در روز بوده است. اما این مقدار تولید برای مطابقت با سقف تولید اوپک، در ۳۰۰ هزار بشکه ثابت مانده است.

شرکت نفتی مارسک در سال ۱۹۹۲ یک توافقنامه مشترک تولید و اکتشاف نفت با قطر پترولیوم برای توسعه میدان الاشاهین امضا کرد. این دو شرکت از آن زمان تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه نفت از این میدان استخراج کرده اند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.