شرکت های ایرانی سرمایه گذار در سوریه مورد حمایت قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‘بسام حنا ‘ وزیر منابع آب سوریه عصر چهارشنبه در دیدار با ‘مجید نامجو ‘ وزیر نیروی کشورمان افزود: دیدار ما از ایران در شرایط خاصی صورت می گیرد و در این دیدار ما خواهان گسترش روابط دو کشور در زمینه منابع آبی هستیم.

وی با تاکید برتوسعه روابط دو کشور گفت: زمانی که ما در ایران هستیم، در واقع در خانه خود می باشیم.

حنا اظهار داشت: از مهمترین اهداف سفر ما به ایران وجود مواضع مشترک در ایجاد شبکه های آبرسانی و فاضلاب است.

وی با اشاره به مذاکرات مثبت دو کشور تاکید کرد: برای ساخت کارخانه های مشترک در سوریه گام های بسیار موثری برداشته شده و در آینده نزدیک کار ساخت آنها شروع خواهد شد.

وزیر منابع آب سوریه با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام گرفته با وزیر نیروی ایران، گفت: قرار است با توجه به توانمندی کارشناسان کشورمان، تکنیسین های سوریه در ایران آموزش های لازم را فرا گیرند.

نامجو در ادامه این دیدار نیز گفت: در طول ۳۴ سال گذشته سوریه ثابت کرده که دوستی بسیار خوب بوده و همیشه در کنار هم هستیم .

وزیر نیرو با اشاره به توافقات انجام گرفته بین دو کشور و امضاء تفاهم نامه درروزپنجشنبه گفت: در ساخت سد های آبی و کارخانجاتی که می توانند نیازمندیهای آب و فاضلاب سوریه را بر طرف کنند، مشارکت می کنیم.

وی بایادآوری فعالیت تعدادی از شرکت های ایرانی درسوریه گفـت: به منظور گسترش حضور کارشناسان ایرانی در سوریه از طرف مقابل خواسته ایم که برخی مشکلات را مرتفع کنند.

وی تاکید کرد: ایران از جهت طراحی و ساخت سد در دنیا جایگاه چهارم را دارد و قطعا می تواند مشکلات سوریه را در این زمینه به سامان برساند.

وزیر نیرو افزود: ما از نظر دانش ساخت و تامین نیاز برقی در جهت تولید و توزیع هیچ مشکلی نداشته و نیازی به کشورهای خارجی نداریم.

اقتصام **۱۹۳۳**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۱۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.