شرکت های توانمند داخلی موتور جستجوگر بومی طراحی کردند

به گزارش خبرنگار ایرنا ،‌’ علی حکیم جوادی’ روز سه شنبه در سومین جشنواره ارزیابی وب گاه های حاکمیتی افزود: ‌هم اکنون حدود هشت شرکت داخلی طرح های محکمی را ارایه کرده اند و انتظار دارند که برای سرویس ایمیل بومی مجوز دریافت کنند .

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیشنهاد کرد به جای پسوند ملی که برای طرحها به کار می رود ، از پسوند بومی استفاده شود .

وی افزود: گاه با اضافه کردن یک پسوند ملی، طرح‌ها به دست انداز می افتد ، اما اگر این پسوند را با پسوند بومی تغییر دهیم، بخشی از این مشکل حل خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات افزود:‌ نباید افسوس شرکت بزرگ خارجی را خورد،‌ ایجاد ایمیل کار سختی نیست ،‌ زمانی که بخشنامه وزیر ارتباطات مبنی براستفاده بانک‌ها از ایمیل‌های ایرانی ابلاغ شد، بسیاری دچار این نگرانی بودند که از این پس چه اتفاقی خواهد افتاد. اما همان طور که دیدیم هیچ مشکلی ایجاد نشد.

وی گفت : بانک‌های مختلف در حال رقابت با یکدیگر هستند تا هر یک ایمیل خاص خود را طراحی کرده و به کاربران خود ارایه دهند.

وی با اشاره به پیشرفت های ایران در زمینه توسعه فناوری اطلاعات ،‌گفت: در زمان حمله بدافزار فلیم اولین کشوری بودیم که متوجه حضور این بدافزار شده و آن را اعلام کردیم و حتی کسپرسکی نیز این موضوع را یک روز پس از ما اعلام کرد.

حکیم جوادی در مورد وجود شوراهای متعدد تصمیم گیری در حوزه فناوری اطلاعات گفت: مشکل عمده ما این است که جزایری هستیم که خیلی با یکدیگر تعامل نداریم و امیدواریم با ایجاد شورای عالی فضای مجازی به یکپارچگی برسیم .

وی در مورد تولید محتوی در فضای مجازی گفت:‌امروز هیچ دستگاه و نهادی نمی تواند بگوید که من تولید کننده محتوی هستم ،‌ در حال حاضر روزانه ۲٫۵ اگزابایت محتوا در دنیا تولید می‌شود ،‌شاید عده‌ای فکر کنند تمام این محتواها به واسطه‌ بخش‌های تجاری تولید می‌شود اما آمارهای جهانی گویای آن است که مردم تولید محتوی می کنند .

اقتصام **‌۱۵۷۹**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۳۲۱۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.