شرکت های خارجی به فرصت های سرمایه گذاری درپارس جنوبی توجه دارند

به گزارش ایرنا، حجت الله فریدونی روز پنجشنبه درنشست توسعه سرمایه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس افزود: حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس کنگان و پارس شمالی از مزیت های چشمگیری برای فعالیت صاحبان صنایع و شرکت های معتبر برخوردار است.

وی اضافه کرد: میدان گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ ترین میدان گازی جهان، براهمیت راهبردی منطقه ویژه پارس و ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در این حوزه عملیاتی افزوده است.

فریدونی گفت: مجتمع بندری پارس، دسترسی آسان به گاز به عنوان خوراک صنایع، زیرساخت های تاسیساتی مانند آب، برق و مخابرات، اراضی مناسب برای توسعه صنایع سنگین و نیمه سنگین و وجود فرودگاه بین المللی خلیج فارس از جمله زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری شرکت های فعال و معتبر است که مورد توجه آنها قرار می گیرد.

وی گفت: این مزیت ها و فرصت ها سبب شده تا فعالیت و سرمایه گذاری در این منطقه برای بسیاری از شرکت های بویژه شرکت های فعال در کشورهای در حال توسعه سودآور باشد.

فریدونی، به مشوق های قابل توجه برای جذب سرمایه در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و افزود: یکی از این مزیت ها صدور کالا از مناطق ویژه بدون هیچ گونه تشریفات است. ک/۲

۵۳۹ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۳۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.