شرکت ۱۷ کشور اسلامی در همایش بین المللی پزشکی حج و زیارت

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا ، ‘ علی ریاض ‘ روز دوشنبه در نشست خبری نخستین همایش بین المللی حج و زیارت که در محل مرکز پزشکی حج و زیارت برگزار شد، افزود: این کنگره از ۱۵ تا ۱۷ شهریورماه جاری در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار می شود.

وی اظهار داشت: تاکنون سه هزار و ۴۰۰ نفر پزشک و پرستار برای حضور در این همایش دو روزه اعلام آمادگی کردند.

ریاض ادامه داد: از حدود شش ماه گذشته اقدامات اولیه برگزاری این همایش دو روزه صورت گرفت و چون این همایش بین المللی است به مصوبه هیات دولت نیاز بود که پس از اخذ مجوز لازم، برگزاری این همایش عملیاتی شد.

وی گفت: بهداشت و درمان، بیماری های شایع در حج، مدیریت خدمات درمانی و مسایل پزشکی که با دین و فریضه حج مربوط بوده از عناوین این همایش است.

ریاض افزود: در این همایش ۲۲۰ مقاله علمی به دبیرخانه مربوطه ارسال شده که از این تعداد ۱۴۰ مقاله پذیرفته شده و ۸۰ مقاله آن مربوط به فعالیت های پزشکی در حج و ۶۰ مقاله دیگر در زمینه حج است.

وی اضافه کرد: عمان، لبنان، الجزایر، اوکراین، کنیا، فیلیپین، تاتارستان، ترکیه، تانزانیا، سریلانکا، تاجیکستان، سیرالئون، قرقیزستان، عراق، سوریه، افغانستان و کویت از کشورهای دعوت شده در این همایش هستند.

ریاض، هدف از برگزاری این همایش دو روزه، ارتقای سطح خدمات حوزه سلامت به حجاج بیت الله الحرام و زائران عتبات عالیات، تولید علم در این زمینه و نیز استفاده از تجارب سایر کشورهای اسلامی دانست.

وی افزود: بسیاری از مسائل مربوط به حج و زیارت حتی از بعد پزشکی باید در مسیر دین بررسی شود که در این راستا، نیازمند دیدگاه های علمی علما و روحانیون هستیم.

این مقام مسوول در مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار امیدواری کرد دستاوردهای حاصل از این رویداد بزرگ گام مثبتی در ارتقای سلامت زائرین سرزمین وحی و عتبات مقدسه و عالیات خواهد بود.

اجتمام **۹۰۲۲**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۶۱۰۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.