شرکت ۲۵ دستگاه فرهنگی کشور در اولین دوره مسابقات قرآنی تسنیم

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم گفت:‌۳ هزار و ۳۱۳ نفر در اولین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه دستگاه های فرهنگی که در دو مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد، ثبت نام کرده اند.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم جواد تجلیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب افزود:‌ با توجه به اینکه رشته های این مسابقات شامل حفظ ( یک جزء، پنج جزء‌ ، ده جز‌‌ء ، بیست جزء و کل قرآن کریم) ، قرائت ( تحقیق، ترتیل) ،  مفاهیم ویژه برادران( ترجمه و تفسیر مبارکه انفال) و مفاهیم ویژه خواهران( ترجمه و تفسیر سوره مبارکه نور) بود و با توجه به بلا مانع بودن ثبت نام اشخاص علاوه بر رشته حفظ یا قرائت در رشته مفاهیم،‌ بیشترین ثبت نام مربوط به رشته مفاهیم و سپس رشته قرائت ترتیل قرآن بوده است. 
با اشاره به ثبت نام مدیران و کارکنان ۲۵ دستگاه فرهنگی کشور افزود:‌ از جمله دستگاه هایی که بیشترین آمار ثبت نام شدگان را دارند می‌توان به سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات وابسته شورای سیاست گذاری ائمه جمعه،‌ سازمان اوقاف و امور خیریه، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اشاره کرد. 
وی ادامه داد: همچنین استان های تهران، اصفهان،‌ کرمانشاه، خراسان رضوی و فارس نیز بالاترین تعداد ثبت نام را در بین استان های کشور داشته اند.
مسئول کمیته اجرایی مسابقات با اعلام اینکه آزمون مفاهیم ۹ آذر به صورت کتبی و سراسری در همهی استان ها برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: نحوه برگزاری این آزمون و آزمون های شفاهی، همچنین تاریخ دقیق آن متعاقباً توسط کمیته فنی این دوره از مسابقات اعلام خواهد شد./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.