شروط صدور ضمانت‌نامه بانکی برای تعاونی‌ها

بینا- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اعلام انواع ضمانت نامه های بانکی برای تعاونی ها، گفت: هر شرکتی که در چاچوب مقررات مدارک لازم را ارائه کند، می تواند از حمایت ضمانتی صندوق برخوردار شود.

به گزارش بینا، امیر میمنت آبادی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با هدف صدور ضمانت نامه بانکی برای تعاونی ها از اواسط سال ۸۹ آغاز به کار کرده است،به مهر گفت: این صندوق، هم اکنون در بخش‌هایی از جمله صدور ضمانت نامه پرداخت برای شرکت های تعاونی، فعالیت دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون با اعلام اینکه هم اکنون انواع ضمانت نامه ها صادر و ارائه می شود، ضمانت نامه های تعهد پرداخت، گمرکی، ضمانت نامه های پیش پرداخت، شرکت در مزایده و ضمانت نامه های شرکت در مناقصه و کسر وجه الضمان را از جمله این خدمات اعلام کرد.

میمنت آبادی با تاکید بر اینکه از اواسط سال ۸۹ به بعد که انتصاب ها، ساز و کارها و دستورالعمل ها تدوین و عملیاتی شد، کار جدی را دنبال کردیم، افزود: البته سال ۸۹ تقریبا سپری شد اما با این حال، بعد از ۳ ماه از آغاز فعالیت، صندوق توانست ضمانت نامه بانکی برای تعاونی ها نیز صادر کند.

وی اظهار داشت: وجود صندوق یک فرصت برای تعاونی ها است و هر شرکتی که توانسته است مدارک را تکمیل و در چارچوب شرایط قرار گیرد، توانسته از صدور ضمانت نامه های بانکی صندوق بهره مند شود.

این مقام مسئول در بخش تعاون گفت: با این حال، ما فرایندی را دنبال می کنیم که با تسهیل شرایط شرکت های تعاونی بیشتری بتوانند از فرصت صدور ضمانت نامه های بانکی استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، حمایت ضمانت نامه ای تشکیل شرکت های تعاونی جدید از جمله دانش بنیان در کشور را از جمله اولویت های صندوق اعلام کرد و بیان داشت: البته اینکه این تعاونی ها تا چه حد نیازمند دریافت تسهیلات باشند نیز حائز اهمیت است.

وی همچنین به نحوه عملکرد بانک ها در پاسخ به تقاضاهای دریافت تسهیلات از سوی شرکت های تعاونی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: هر شرکت تعاونی که مشکلی برای تامین وثیقه بانکی ندارد، طبیعتا مراجعه ای به ما نخواهد کرد. صندوق خدمات را به شرکت هایی ارائه می دهد که نیازمند حمایت ضمانت نامه ای باشند.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.