شروع اجراهای جدید همراه با ماجراهای جدید

تئاتر در هفته گذشت با شروع چند اجرای جدید در تالارهای نمایشی و حاشیه هایی چون استعفای مدیر مرکز هنرهای نمایشی و گلایه های اصغر همت در خصوص یک نمایش همراه بود.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران؛تئاتر در هفته ای که گذشت با شروع اجرای نمایش های جدید در تالارهای مختلف نمایشی همراه بود.
مجموعه تئاتر شهر میزبان پنج نمایش جدید شد که از جمله آن ها می توان به نمایش “به دهکده جهانی خوش دوره پینوکیو” به کارگردانی مسعود موسوی،”آنتوان و مسافر کوچولو”، کارگردانی حسن باستانی اشاره کرد.
در تماشاخانه ایرانشهر نیز در روز چهارشنبه ۲۱ تیر مراسم افتتاحیه نمایش “۳۳ درصد نیل سایمون” به نویسندگی محمد یعقوبی و کارگردانی افسانه ماهیان برگزار شد.
این نمایش هر روز ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان به صحنه می رود.
نمایش “حساب پرداخت نمی شه” به نویسندگی “داریوفو” و کارگردانی “هادی عادل هاشمی” نیز از جمله آثاری است که به تازگی اجرای خود را در سالن انتظامی خانه هنرمندان آغاز کرده است.
در هفته ای که گذشت خبر استعفای بهزاد صدیقی را از مدیریت روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی شنیدیم که پیمان شریعتی جایگزین وی شد.
صدیقی دلیل استعفای خود را برخی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری بیان کرد.
نمایش “مکبث” و “عجایب المخلوقات” به کارگردانی “رضا ثروتی” نیز در هفته ای که گذشت با استقبال بسیار مردم کار خود را به اتمام رساند.
یکی از اتفاقات قابل توجه حوزه تئاتر در هفته گذشته راه اندازی کانون تئاتر کودک و نوجوان همدان بود.این مرکز جدا از فعالیت در راستای برگزاری هرچه بهتر جشنواره نوزدهم تئاتر کودک و نوجوان به منظور رشد این حوزه در استان و ارتباط هر چه بیشتر آن با نهادهای دیگر فعالیت خواهد کرد.
هفته گذشته با عدم اجرای نمایش “خرس” در تئاتر شهر نیز مواجه شدیم.
اصغر همت،در این رابطه نسبت به بالا نرفتن دستمزد هنرمندان تئاتر گلایه کرد که سرانجام مشکل اجرای این نمایش در تئاتر شهر حل شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.