شروع عملیات ستاد بحران سایبری وزارت نفت

با حضور وزیر نفت، اعضای شورای ستاد پدافند غیر عامل، حراست و مدیران فناوری و اطلاعات صنعت نفت، ستاد ویژه مقابله با بحران سایبری در وزارت نفت در حال برگزاری است.
به گزارش خبرنگار مهر، از ساعاتی قبل با حضور وزیر نفت، اعضای شورای ستاد پدافند غیر عامل، حراست و مدیران فناوری و اطلاعات صنعت نفت، ستاد ویژه مقابله با بحران سایبری در وزارت نفت آغاز به کار کرده است.
در این نشست با ارائه گزارش نهایی آخرین وضعیت خسارات وارد شده به سامانه‌های اصلی اینترنت، اینترانت و شبکه مخابراتی صنعت نفت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
پیش بینی می شود در پایان این نشست سیاست‌ها و برنامه‌های ضربتی وزارت نفت برای مقابله به حملات اینترنتی و سایبری تعیین و عملیاتی شود.
حمدالله محمدنژاد معاون وزیر نفت در امور مهندسی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه بر خلاف خبرسازی‌های رسانه‌های خارجی حمله به سامانه مخابراتی و اینترنتی وزارت نفت نفت خسارت قابل توجه‌ای به همراه نداشته است، اعلام کرد: با حضور کارشناسان و متخصصان فنآوری و اطلاعات صنعت نفت به زودی این مشکل به طور کامل مرتفع می شود.
با گذشت نزدیک به ۴۸ ساعت از حملات سایبری به سامانه‌های اصلی اینترنتی، اینترانتی و مخابراتی وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، هنوز شبکه اینترنتی و اینترانی در ساختمان‌های اصلی و ستادی وزارت نفت، شرکت ملی نفت و برخی از مناطق عملیاتی قطع است.
هم اکنون با حضور مسئولان مرتبط نشست ستاد ویژه مقابله با بحران سایبری در ساختمان اصلی وزارت نفت در حال برگزاری است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.