شروع مجدد دوره های بازآموزی امدادگران و نجاتگران

دوره‌های بازآموزی و ورزشی امدادگران و نجاتگران سراسر کشور (اردوهای نشاط و امید) در قالب حرکتی خودجوش و درون سازمانی و با هدف ارتقاء سطح علمی و عملیاتی آنها در بندر انزلی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی هلال احمر، مرتضی سلیمی قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: یکی از عوامل موثر در پاسخگویی به عوارض ناشی از وقوع سوانح و بلایای طبیعی و انسان‌ساخت، برخورداری سازمان‌ها و نهادهای مسئول هر کشور از منابع انسانی مجرب و کارآمد، ابزار و تجهیزات فنی و تخصصی، سازماندهی مناسب برنامه‌های آموزشی مستمر و به‌کارگیری عناصر مذکور در تمرینات عملی و میدانی است.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر با اعتقاد و باور این موضوع که مهمترین ابزار برای حضور به موقع و موثر در صحنه‌های عملیات برای نجات جان انسان های در معرض خطر و کاهش آسیب‌های ناشی از سوانح و تسکین هرچه بیشتر آلام آسیب‌دیدگان، تربیت و سازماندهی نیروهای با انگیزه و متخصص است، برنامه بازآموزی امدادگران و نجاتگران سراسر کشور را به منظور ارتقاء سطح علمی و عملیاتی آنها برنامه ریزی کرده و هم‌اکنون در حال اجرای آن است.

قائم مقام سازمان امداد و نجات توضیح داد: فراهم کردن زمینه همکاری به صورت تیمی، ایجاد تحرک و پویایی و مشارکت در تمرین‌های عملیاتی، شناخت و ارزیابی توانمندی های علمی – مهارتی فردی و گروهی شرکت کنندگان، شناخت و ارزیابی نقاط ضعف علمی – مهارتی فردی و گروهی شرکت کنندگان، یکسان سازی برنامه عملیاتی در سطح جمعیت و ارتقاء برنامه‌های آموزشی تخصصی امداد و نجات از جمله اهداف برگزاری این دوره‌ها است.

وی با اشاره به شرکت ۶۰۹ مرد و ۴۰۰ زن امدادگر و نجاتگر در این دوره‌ها، اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها از ۲۸ شهریور آغاز شده و تا ۱۲ مهر ادامه خواهد داشت.

در افتتاحیه این اردوها که شب گذشته برگزار شد، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در نشست صمیمانه با قائم مقام سازمان امداد و نجات پیرامون مسائل و نیازهای پیش روی خود در امر امدادرسانی و خدمت به هموطنان به بحث و تبادل نظر صمیمانه پرداختند.

 

 

منبع : مهر

 

 

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.