شروع همکاری کمپانی "بنز" در ایران

تاریخ انتشار: ۷ February 2016 | 10:05 am

شروع همکاری کمپانی "بنز" در ایران
 
به گزارش ممتاز نیوز، با تفاهمنامه امضا شده با شرکت بنز، همکاری مجدد با این خودرو ساز هم در خودروهای تجاری و هم در تولید و مونتاژ خودروهای سواری شروع شد.

هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو در نشست خبری بیان کرد: قرار است یک شرکت ۵٠-۵٠ با پژو راه اندازی شود و هم مشارکت در سرمایه گذاری داریم و بعد کارخانه نشترک ایجاد می کنیم و به مرور خودکفایی در ساخت این محصولات جدید بالا می رود.

وی در ادامه افزود: در این قرار داد جدید انتقال دانش فنی هم پیش بینی شده و پژو با قطعه سازان ما مشارکت در سرمایه گذاری و تولید خواهند داشت. 

مدیر عامل ایران خودرو در خصوص شکل قرار داد با پژو یاد آور شد: شکل قرارداد قبلی پژو و رنو با این قرارداد جدید کاملا متفاوت است و پژو باید سرمایه به ایران بیاورد.

یکه زارع تاکید کرد: قیمت گذاری خودرو هیچ ربطی به قرارداد ندارد و آنها در مبحث قیمت گذاری نمی توانند دخالت داشته باشند. 

وی افزود: ساعتها بر روی قرارداد جدید پژو کار شده است و قرار داد امضا و نهایی شده و اینکه برخی ها میگویند قرارداد نهایی و تکمیل نشده صحت ندارد 

یکه زارع گفت: شرکت پژو بابت رفتن باید غرامت و بسته جبرانی برای ما داشته باشد.

مدیر عامل ایران خودرو در توضیح تشکیل شرکت مشترک اظهار کرد: فعلا با سرمایه گذاری حدود ۵٠٠ میلیون یورو یک شرکت مشترک برای همکاری تاسیس می شود و این رقم به مرور افزایش می یابد 

وی ادامه داد: اولین خودرو این قرارداد جدید اواخر سال آینده وارد بازار ایران می شود. 

یکه زارع خاطر نشان کرد: برخی خودروهایی که در ایران تولید شده ملی نیستند و این یک توهم بود که خودرویملی عنوان می شد، خودروی ملی زمانی است که تمام آن خودرو از طراحی تا تولید در داخل تولید شود .

مدیر عامل ایران خودرو در پایان خاطز نشان کرد: بنز تمام قد وارد بازار ایران می شود، هم تولید خودروی سواری خواهیم داشت و هم تجاری.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.