شرکتهای اروپایی اوراق قرضه جدیدی منتشر کردند

شرکتهای اروپایی اوراق قرضه جدیدی منتشر کردند

جام جم آنلاین: در پی اعلام برنامه بانک مرکزی اروپا برای اعطای کمک مالی جدید، گروههای مالی در اروپا مبادرت به صدور اوراق قرضه کردند.

به نوشته شماره امروز روزنامه فایننشال تایمز در اینترنت: پس از افشای جزئیات برنامه جدید بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق بهادار، شرکتهای اروپایی در تلاش برای بهره برداری از حس قوی تر خطرپذیری در میان سرمایه گذاران روز دوشنبه مبادرت به انتشار اوراق قرضه جدیدی به ارزش هفت میلیارد و هشتصد میلیون یورو کردند.

این اقدام در واقع واکنشی سریع از سوی مسئولان مالی شرکتها به خصوص در کشورهای بحران زده در منطقه یورو برای استفاده از فرصت ایجاد شده بود.

از جمله بانک بانستو اسپانیا به عنوان نخستین بانک درجه دو این کشوراوراق چهارساله ای به ارزش پانصد میلیون یورو صادر کرد. دیگر گروههای مالی شامل بی بی وی ای اسپانیا و اینتسا سانپائولو ایتالیا با موفقیت اوراق قرضه سه و چهارساله ای به ارزش تقریبا سه میلیارد یورو صادر کردند.

در میان گروههای مالی جنبی، گروه زیرساختارهای گازی ایتالیا موسوم به اسنام حدود دو و نیم میلیارد یورو اوراق قرضه پنج سال و نیمه و ده سال صادر کرد که یکی از بالاترین مبالغ در صدور اوراق قرضه توسط شرکتهای جنبی از سال دو هزار و نه بوده است.

همچنین شرکت خودروسازی رنوی فرانسه روز دوشنبه اوراق قرضه پنج ساله ای به ارزش ششصد میلیون یورو صادر کرد.

“پیتر چارلز” رئیس سندیکای اوراق قرضه اروپا وابسته به سیتی گروپ در این خصوص گفت: اگر این روند ادامه یابد، چند هفته آتی روزهای پر مشغله ای خواهد بود و دسترسی به بازار نسبت به قبل بهبود قابل ملاحظه ای یافته است.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.