شرکتهای جنایتکار اسپانسر بازی های المپیک هستند

سه شنبه ۱۰ مرداد – ۰۴:۰۴:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

عضو سابق کمیته المپیک لندن گفت : شرکت‌های جنایتکار اسپانسر بازی‌های المپیک هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از برون مرزی، مردیت الکساندر، عضو سابق کمیته المپیک ۲۰۱۲ درباره علت استعفای خود گفت ، سازمان عفو بین الملل مدارک طبقه بندی شده ای در اختیار من قرار داد که نشان می داد شرکت “محصولات شیمیایی داو “در زمینه حادثه تاسف برانگیز شهر پوپال هند مسئول است .
۲ دسامبر سال ۱۹۸۴ میلادی در شهر بوپال هند نشت گاز در یکی از کارخانه های محصولات شیمیایی داو بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر از مردم را بلافاصله کشت. ظرف ۲۰ سال بعد از آن نیز ۱۵ هزار نفر دیگر کشته شدند.
عفو بین‌الملل اعلام کرده است شرکت محصولات شیمیایی داو هرگز به اثرات حقوق بشری حادثه بوپال توجهی نکرده است در حالی‌که این منطقه هنوز هم آلوده است و بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز هنوز تحت تاثیر این آلودگی قرار دارند.
الکساندر با اشاره به اینکه شرکت داو یکی از اسپانسرهای بازی های المپیک است ، گفت ، داو از ۲ جنبه با بازی‌های لندن ارتباط دارد. نخست این ‌که آن‌ها یک اسپانسر بین‌المللی هستند و این تصمیم از سوی کمیته بین‌المللی المپیک اتخاذ شد، افرادی که در ژنو وظیفه رسیدگی به کل المپیک را به عهده دارند.
این قرارداد برای ساخت نوعی پرده های پلاستیکی غول پیکر برای استادیوم برگزاری مسابقات المپیک منعقد شد.
الکساندر در ادامه افزود ، به نظر من در بازی‌های المپیک در واقع به مساله اخلاق و اسپانسر‌ها به نحو کارآمدی پرداخته نشده است. اما باید مجددا به این واقعیت اشاره کنم که بیش از ۲۰ هزار نفر در پوپال جان خود را از دست دادند و عدالت در این زمینه هیچ‌گاه اجرا نشده است.
این درحالی است که “سباستین کو “رئیس کمیته المپیک لندن به رغم بحث و جدل‌هایی که پیرامون شرکت “محصولات شیمیایی داو” وجود دارد از انعقاد قرارداد با این شرکت دفاع کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۱۱۶۰۴۲۸۶۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.