شرکتهای استرالیایی جرأت استخدام مسلمانان را ندارند

۲۳ آبان ،

مسلمان استرالیایی شاغل نیز با مشکلاتی نظیر مسائل فرهنگی و دینی و به رسمیت شناخته شدن مدارک کاری آنها مواجه می باشند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، اسلام دومین دین بزرگ کشور استرالیا بوده و مسلمانان ۱٫۷ درصد از جمعیت ۲۰ میلیونی این کشور را تشکیل می دهند اما تبلیغات مسموم رسانه های استرالیایی سبب شده است تا مسلمان این کشور در بین سایر اقلیتهای مذهبی این کشور حاوی بیشتر تعداد بیکاران باشند.

تحقیق اخیری که دانشگاه نیوکاسل انگلستان درباره وضعیت بیکاری در استرالیا داشته اخیرا انتشار یافته است. در بخشی از این گزارش تفسیری اعلام شده که مسلمانان استرالیا همواره نگران می باشند که تصویر ارائه شده از دین اسلام و مسلمانان در این کشور توسط رسانه ها سبب شود تا آنها نتوانند شغلی پیدا کنند و حتی کودکان مسلمان نیز در مدارس با مشکل رو به رو شده و توسط همسالان غیر مسلمان خود مورد آزار و اذیت قرار بگیرند.

بر اساس اطلاعات موجود نرخ بیکاری در بین مردان مسلمان استرالیایی دو برابر نرخ بیکاری عمومی در این کشور است. در حال حاضر نرخ بیکاری در استرالیا برای مردان در حدود ۱۳٫۴ است و این در حالی است که این نرخ برای بودایی ها در استرالیا ۹٫۶ درصد است.

این گزارش تفسیری اضافه می کند که ۵۸ درصد از مسلمان استرالیایی درآمدی کمتر از ۴۰۰ دلار در هفته دارند.

بنا بر این تحقیقات، مسلمان استرالیایی شاغل نیز با مشکلاتی نظیر مسائل فرهنگی و دینی و به رسمیت شناخته شدن مدارک کاری آنها مواجه می باشند. اما بزرگترین مشکل مسلمان در این کشور این است که در چشم شرکتها و گروههای اقتصادی استرالیا به عنوان  غریبه  شناخته می شوند که بنا بر اعلام کارشناسان این مسئله ناشی از تبلیغات شدید ضد اسلامی در فضای این کشور است.

این مشکلات نه تنها درباره مردان مسلمان موجود بوده بلکه به زنان مسلمان جویای کار نیز سرایت کرده است و بسیاری از موسسات در این کشور از ترس این که با استخدام زنان محجبه و تبلیغات رسانه ها ضد آنها، مشتری های خود را از دست بدهند از استخدام آنان سرباز می زنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.