شرکت ایرانی به دنبال خرید پالایشگاه ورشکسته در فرانسه

۱۶م آذر ،

شرکت ایرانی خواهان خرید قدیمی ترین پالایشگاه فرانسه واقع در منطقه نورماندی در شمال غرب این کشور به همراه تعهد به عدم اخراج ۵۵۰ کارمند و کارگر آن است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ یک شرکت ایرانی قصد دارد یکی از پالایشگاه های ورشکسته در فرانسه را خریداری کند.
به نقل از روزنامه فرانسوی لو فیگارو، شرکت “تدبیر انرژی” ایران پیشنهادی را برای خرید پالایشگاه نفت “بتی کورون” در فرانسه ارائه کرده است. این پالایشگاه در مالکیت شرکت ورشکسته “پتروبلس” سوئیس است.
رویترز از “تدبیر انرژی” به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید و پالایش نفت در ایران یادکرده است.

شرکت ایرانی وابسته به موسسه امام خمینی است و خواهان خرید قدیمی ترین پالایشگاه فرانسه واقع در منطقه نورماندی در شمال غرب این کشور به همراه تعهد به عدم اخراج ۵۵۰ کارمند و کارگر آن است.
لوفیگارو افزود: این پیشنهاد شرکت ایرانی برای خرید پالایشگاه نفت در فرانسه در شرایطی که ایران به سبب برنامه هسته ای اش، تحت تحریم های اقتصادی قرار دارد، سبب شگفتی مقامات اروپایی شده است.
علاوه بر این شرکت ایرانی، شرکت دولتی سرمایه گذاری لیبی و شرکت خصوصی نت اوییل در  مالکیت بازرگانی به نام “روژه تمرز” نیز خواهان خرید این پالایشگاه می باشند.
“کزافییه هوزل” وکیل شرکت تدبیر انرژی ایران در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است شرایط فرانسه به عنوان یکی از مهمترین مخالفان برنامه هسته ای ایران، مانع از پذیرش تقاضای شرکت تدبیر انرژی برای خرید پالایشگاه در این کشور شود گفت: این موضوع ربطی به مسئله ژنوسیاسی ندارد و صرفا صنعتی است. اگر شرکت تدبیر انرژی با برنامه هسته ای ایران ارتباطی داشت قطعا در لیست سیاه قرار می گرفت.
اتحادیه اروپا بخش نفت و گاز  ایران و از جمله خرید نفت خام از این کشور را تحریم کرده است.
قرار است دادگاه بازرگانی فرانسه در روز پنجم فوریه آینده دربارهٔ موضوع انتخاب خریدار برای پالایشگاه ، حکم بدهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.