شرکت اینتل فناوری پردازش ابری را با حسگرهای هواشناسی ترکیب می‌کند

۱۰
اردیبهشت

شرکت اینتل فناوری پردازش ابری را با حسگرهای هواشناسی ترکیب می‌کند

همکاران سیستم- پژوهشگران شرکت اینتل اظهار امیدواری کرده‌اند با ترکیب فناوری پردازش ابری با مجموعه‌ای از حسگر‌ها بتوانند اطلاعات جوی دقیق‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند. آن‌ها گفته‌اند به کمک فناوری پردازش ابری می‌توان در ‌‌نهایت کیفیت زندگی انسان‌ها را افزایش داد.
به گزارش وب سایت computerworld پژوهشگران شرکت اینتل گفته‌اند قصد دارند به کمک فناوری پردازش ابری به الگوی جدیدی از ارائه اطلاعات هوا‌شناسی به کاربران دست یابند. در این روش مجموعه‌ای از حسگرهای هوا‌شناسی در نقاط مختلف یک منطقه نصب می‌شود و شاخص‌هایی همچون دما، فشار و حتی آلودگی هوا را می‌سنجد. وقتی یک کاربر اطلاعات جوی مورد نیاز خود را جست‌و‌جو می‌کند، این فناوری با تعیین جا و موقعیت مکانی دقیق کاربر اطلاعات جوی مربوط به‌‌ همان نقطه را در اختیار او قرار می‌دهد. این فناوری در واقع داده‌های به دست آمده از نزدیک‌ترین حسگرهای نصب شده در اطراف کاربر را به صورت هوشمندانه مورد تحلیل قرار می‌دهد و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربر را در اختیار او می‌گذارد.

یکی از مزایای جالب این حسگر‌ها این است که به کمک آن‌ها می‌توان پیام‌های تبلیغاتی را به نحو هوشمندانه‌ای منتشر کرد. مثلاً اگر کاربری اطلاعات جوی مربوط به موقعیت مکانی خود را جست‌و‌جو کند، حسگرهای نصب شده در اطراف می‌توانند نزدیک‌ترین فروشگاه‌های محل را در قالب یک پیام تبلیغاتی به وی معرفی کنند. استفاده از تبلیغات نیز به نوبه خود می‌تواند باعث کاهش هزینه این خدمات شود. در این صورت شرکت عرضه کننده خدمات جوی و هوا‌شناسی برای کسب درآمد خود نیازی به پرداخت پول از سوی کاربران نخواهد داشت، بلکه می‌تواند درآمد مورد نظر خود را از راه همین تبلیغات نیز به دست آورد.

شرکت اینتل همچنین در تلاش است تا با نصب حسگرهای مختلف بر روی گوشی‌های هوشمند کار جمع آوری داده‌های مربوط به وضعیت جوی را آسان کند. در این روش کاربران می‌توانند وضعیت جوی هر نقطه را با استفاده از تراشه‌ها و حسگرهای گوشیشان رصد کنند و اطلاعات به دست آمده را از طریق فناوری پردازش ابری با دیگران به اشتراک بگذارند.

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.