شرکت رایگان همه دانش‌آموزان در کلاس‌های «فرصت برابر»

تهیه کننده برنامه «فرصت برابر» عنوان کرد/

علیرضا سپهرین گفت: دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های خصوصی‌ افرادی که در برنامه «فرصت برابر» تدریس می‌کنند باید رقم زیادی بپردازند؛ اما با دیدن این برنامه حتی داوطلبان مناطق محروم هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا سپهرین، تهیه‌کننده برنامه «فرصت برابر» اظهار داشت: «فرصت برابر» که از شبکه آموزش روی آنتن می‌رود در چهار گروه درسی تجربی، ریاضی، انسانی و هنر برنامه‌‌هایش را ارائه می‌کند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اقدامات امسال این است که به بچه‌ها تاثیر برنامه «فرصت برابر»‌ را نشان می‌دهیم مثلا با نشان دادن تصاویر آرشیوی می‌گوییم پارسال در فلان برنامه کارشناس ما گفت که این سوال چهار گزینه‌ای در کنکور می‌آید و آمد.

کارشناسان ما برای سال بعد هم پیش‌بینی می‌کنند که از این موضوع حتما یک سوال مطرح می‌شود.

این تهیه کننده بیان داشت: مشاوره‌های تحصیلی و روان‌شناسی از دیگر رویکردهای برنامه فرصت برابر است. سعی کرده‌ایم از بهترین دبیران سطح شهر تهران استفاده کنیم. این کارشناسان افراد نخبه‌ای هستند که خودشان در آزمون‌های سراسری رتبه‌های تک‌رقمی کسب کرده و دانش‌آموزان برای شرکت در کلاس‌های خصوصی‌شان باید رقم زیادی بپردازند؛ اما در برنامه «فرصت برابر» داوطلبان مناطق محروم هم می‌توانند در کلاس تلویزیونی این افراد حاضر شوند.

سپهرین خاطرنشان کرد: ما در برنامه‌ راه‌های مبارزه با اضطراب را می‌گوییم و یاد می‌دهیم که بچه‌ها چطور هدف‌گذاری کنند و برنامه داشته باشند. ما نمی‌آییم بگوییم کنکور خیلی سخت است. توضیح می‌دهیم اگر برنامه داشته باشید، گذر از سد کنکور کار سختی نیست.

به گفته این تهیه‌کننده، گفت‌وگو با رتبه‌های برتر کنکور یکی دیگر از بخش‌های برنامه است. خیلی از این دانش‌آموزان در مناطق محروم درس خوانده‌اند. آنها در برنامه توضیح می‌دهند که هیچ کلاسی نرفته‌اند و فقط کتاب‌های آموزشی دبیرستان را خوانده‌اند.
برنامه فرصت برابر از ساعت ۱۷ تا ۱۸ به صورت زنده از شبکه آموزش پخش می‌شود.

انتهای پیام/ع.ت/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۸۴۹


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.