شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۶۹۶۱۹

شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت

علی ایرانپور به ایمنا خبر داد:

شرکت فولاد مبارکه در لیست صنایع آلاینده قرار گرفت

آلودگی فولاد مبارکه سلامتی مردم این شهر را تهدید می کند

خبرگزاری ممتاز: نماینده مردم مبارکه گفت: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاونین این سازمان به طور رسمی اعلام کردند که فولاد مبارکه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و وجود آلایندگی های بیش از حد مجاز به لیست صنایع آلاینده افزوده شود.

سه شنبه ۲۷ آبان – ۲۳:۳۳

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایمنا ضمن اشاره به جلسه مشترک کمیسیون کشاورزی مجلس با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ایمنا گفت: شرکت فولاد مبارکه سپاهان از سال ۸۷ از لیست صنایع آلاینده خارج شده بود که از همان زمان مورد اعتراض مردم مبارکه و مسئولان بوده است.
وی افزود: شرکتی که روزانه نه میلیون متر مکعب گاز مصرف می کند و می توان آلودگی دودکش های آن را حتی با چشم غیر مسلح دید چگونه می تواند از لیست صنایع آلاینده خارج شود؟
ایرانپور همچنین تصریح کرد: کارگروهی از سوی مجلس در همین ارتباط تشکیل شد و از شهرستان مبارکه بازدید داشتند اما چون بازدیدها از پیش اعلام می شدند بنابراین کارخانه فرصت می یافت که تولید خود را کاهش دهد تا متعاقب آن میزان آلایندگی نیز کاسته می شود در ماه های اخیر چند بازدید سرزده صورت گرفت و رسماٌ فولاد مبارکه به لیست صنایع آلاینده اضافه شد.
نماینده مردم مبارکه خاطر نشان کرد: عصر امروز و در کمیسیون کشاورزی، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاونین این سازمان به طور رسمی اعلام کردند که فولاد مبارکه به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و وجود آلایندگی های بیش از حد مجاز به لیست صنایع آلاینده افزوده شود.
وی در ادامه ضمن انتقاد از مدیریت شرکت فولاد مبارکه گفت: کارخانه فولاد مبارکه دو ایراد بزرگ دارد که مدیران آن حاضر به برطرف کردن آن نیستند. واحد گندله سازی این سازمان دارای دودکش هایی غیر استاندارد است و دیگری پساب خروجی این کارخانه است که با وجود فلزات سنگین آن، برای سلامتی مردم مبارکه بسیار زیان آور است. این پساب حتی به دام ها نیز آسیب می زند و می تواند عامل بیماری های گوناگون شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد: امیدواریم که این کارخانه عظیم رفع آلایندگی را در اصلی ترین برنامه های خود قرار دهد و دغدغه های مردم را جدی بگیرند.
ایرانپور در ادامه به مطرح شدن مسئله آلودگی هوا در استان اصفهان در جلسه کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که امروز در حضور خانم ابتکار در جلسه کمیسیون کشاورزی مطرح شد، آلودگی هوای کلانشهر اصفهان بود. استان اصفهان به دلیل وجود کارخانه ها و صنایع متعدد باید با نگاه ویژه بررسی شود.
این نماینده مجلس به مصوبه های امروز این کمیسیون اشاره و تصریح کرد: بنابر مصوبه های این کمیسیون قرار شد که سازمان حفاظت از محیط زیست ظرف سه ماه صنایع آلاینده اصفهان مشخص شود و این دغدغه مهم زیست محیطی مردم استان اصفهان و همچنین شهرستان مبارکه برطرف شود. اگر هر کدام از صنایع در لیست آلایندگی قرار گیرد موظفند در جهت رفع آن اقدام کنند.
وی افزود: در شرایط فعلی که آلایندگی فولاد مبارکه توسط سازمان حفاظت محیط زیست تایید شده جای تعجب دارد که مدیران این سازمان بازهم به این رای معترضند ولی رای سازمان حفاظت محیط زیست حقانیت حرف مردم را ثابت کرد و امیدوارم که هر چه سریعتر این مشکل بزرگ برطرف شود.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.