شرکت ملی نفت هکر استخدام کرد

۱۱خردادماه،

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از استخدام تعدادی هکر در شرکت ملی نفت ایران به منظور دفاع و مقابله با حمله سایبری خبرداد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در صدد استخدام تعدادی نیروی انسانی نخبه که توانایی هک کردن پایگاه اینترنتی های مختلف را دارند هستیم که از توانایی آنها برای سنجش میزان امنیت شبکه اطلاعاتی نفت و مقابله و دفاع در مقابل سایر هکرها استفاده کنیم.
وی گفت: در صورتی که امنیت شبکه تضمین شود، حملات سایبری نمی تواند اختلالی در کار متخصصان و کارکنان ایجاد کند که البته این امر مستلزم دارا بودن سیستم امنیتی قوی و کارا است.
مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا، سازمانی مختص برای مقابله با حملات سایبری و همچنین حراست و حفاظت از اطلاعات و داده های سازمانی خود دارند.
وی تصریح کرد: اطلاعات و داده‌های تولید شده در شرکت ملی نفت ایران نیز باید براساس اولویت بندی در اختیار کاربران قرار بگیرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اخیرا یک گروه هکر تهدید کرده اند که قصد دارند به تاسیسات نفتی و گازی چند کشور جهان از جمله عربستان، آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور دیگر حمله سایبری کنند که براین اساس در اوایل هفته جاری بعضی از تاسیسات نفتی و گازی آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفت.
همچنین این گزارش اضافه می کند اوایل سال قبل میلادی نیز شرکت ملی نفتی ایران و بعضی از شرکتهای تابعه دچار حمله سایبری شدند که ایران برای پیشگیری از حمله تازه سایبری اقدامات مختلفی را انجام داد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.