شرکت ملی گاز؛ برترین شرکت خدمات دهنده به طرح های مسکن مهر

مدیرعامل شرکت ملی گاز گفت: وزیر مسکن، راه و شهرسازی شرکت ملی گاز را به عنوان برترین شرکت خدمات دهنده به طرح های مسکن مهر معرفی کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا ؛جواد اوجی درباره طرح های گازرسانی به مسکن مهر اظهار کرد: وزیر مسکن، راه و شهرسازی شرکت ملی گاز را به عنوان برترین شرکت خدمات دهنده به طرح های مسکن مهر معرفی کرده است.

اوجی گفت: تاکنون بیش از ۷۰ درصد از واحدهای ساخته شده در قالب مسکن مهر گازرسانی شده اند و تا پایان سال ۹۱ گاز به ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر خواهد رسید.

وی ادامه داد: دارندگان واحدهای مسکن مهر که تاکنون گاز دریافت نکرده اند، با مراجعه و اعلام درخواست می توانند از خدمات شرکت ملی گاز ایران استفاده کنند.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: یک هزار روستا در قالب طرح های مهر ماندگار در فهرست گازرسانی قرار گرفته است که ۵۰۰ روستا از این تعداد در هفته دولت انجام شده و ۵۰۰ روستای دیگر تا دهه فجر گازرسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۹ شهر از ۱۹ شهر مشمول طرح های مهرماندگار نیز تاکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

اوجی با بیان این که پروژه ذخیره سازی گاز در میدان سراجه قم؛ به عنوان یکی از طرح های مهر ماندگار شرکت ملی گاز، آماده بهره برداری در فصل زمستان است، گفت: تاکنون ۴۰۰ میلیون متر مکعب گاز در این میدان ذخیره شده است.

وی با اشاره به تکمیل خط لوله هفتم سراسری تا پایان سال آینده اظهار کرد: سه ایستگاه تقویت فشار نیز جزء طرح های مهر ماندگار است که ایستگاه های پارچین و سمنان به بهره برداری رسیده و ایستگاه سوم در دهه فجر امسال آماده فعالیت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اشاره به برنامه های صادرات گاز افزود: جمهوری اسلامی ایران به کشورهای پاکستان، ترکیه و نخجوان گاز صادر می کند و صادرات گاز به عراق نیز از خرداد سال آینده با ظرفیت روزانه ۲۳ تا ۲۵ میلیون متر مکعب آغاز خواهد شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.