شرکت موزیلا فایرفاکس ورژن ۱۴٫۰٫۱ نسخه دستکتاپی خود را منتشر کرد

عکس

شاید از عنوان این مطلب کمی تعجب کرده باشید . چون تقریبا همه محصولات با ورژن های رند شده عرضه میشوند ولی این ارائه یک نرم افزار با این ورژن ( در اولین نسخه ) کمی تعجب برانگیز است . اما بگذارید دلیل این کار موزیلا را به شما بگوییم .

شرکت موزیلا در تاریخ ۲۶ ژوئن سال جاری نسخه ۱۴٫۰٫۱ مرورگر خود را برای تلفن های همراه عرضه کرد و با ارائه ورژن ۱۴٫۰٫۱ نسخه دسکتاپی فایرفاکس سعی در همزمان سازی ارائه محصولات موبایلی و دسکتاپی خود دارد .

عکس

اما نگاهی داشته باشیم به تغییراتی که در این نسخه شاهد آن خواهیم بود .

در این نسخه از موتور جستجوی پیشفرض گوگل استفاده شده است که از کانال ارتباطی HTTPS به منظور افزایش سطح امنیت و حریم خصوصی بهره میبرد .

کاربران سیستم عامل مک او اس ایکس لاین از این به بعد میتوانند از حالت نمایش تمام صفحه ( Full Screen ) در فایرفاکس استفاده کنند . همچنین در نسخه ۱۴٫۰٫۱ آدرس های اینترنتی به صورت اتوماتیک در آدرس بار تکمیل خواهند شد .

در نهایت میتوان به قابلیت Click To Play اشاره کرد که تنها با یک کلیک میتوانید محتواهای موجود در صفحه که برای اجرا به پلاگین مخصوص احتیاج دارند ( مثل فلش و سیلورلایت ) را غیر فعال و با یک کلیک دیگر فعال کنید . البته لازم به ذکر است که قابلیت مذکور به صورت پیشفرض در فایرفاکس غیر فعال است و برای استفاده از آن نیاز است که ابتدا آن را فعال کنید . برای انجام این کار به روش زیر عمل کنید :

۱- در آدرس بار فایرفاکس عبارت about:config را تایپ کرده و اینتر را بزنید . با پیغامی هشدار دهنده مواجه خواهید شد که باید روی دکمه I’ll be careful , I promise کلیک کنید .

۲- اکنون لیستی از گزینه های موجود در این قسمت را مشاهده میکنید . در تکست باکس بالای این قسمت عبارت plugin:click_to_play را تایپ کنید تا گزینه مورد نظر در قسمت پایین ظاهر شود . حالا کافیست روی گزینه ظاهر شده دو بار کلیک کرده مقدار موجود در ستون Value که به صورت پیشفرض False میباشد به True تغییر پیدا کند . دقیقا مانند تصویر زیر عمل کنید .

عکس

پس از فعال سازی این قابلیت ، به صورت پیشفرض پلاگین ها به حالت یک منطقه خاکستری رنگ نمایش داده میشوند و این نشان دهنده غیر فعال بودن پلاگین است و همانطور که ذکر شد باید روی آن کلیک کنید تا فعال شود .

عکس

در این نسخه Favicon سایت ها دیگر در آدرس بار نمایش داده نخواهد شد و تنها قادر به تماشای آیکون اصلی سایت در تب مربوطه خواهید بود .

عکس

موزیلا برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب نیز امکاناتی را قرار داده است . به عنوان مثال توسعه دهندگان وب میتوانند از Pointer Lock API استفاده کنند . همچنین یک API دیگر نیز برای برنامه نویسان حاضر شده است که استفاده از آن مانع از به خواب رفتن نمایشگر سیستم خواهد شد . بهبودهایی نیز در زمینه CSS و در بخش های text – transform و font – variant برای زبان های ترکی و یونانی حاصل شده است .

همچنین حدود ۱۴ مشکل امنیتی نیز در این نسخه برطرف شده اند که پنج مورد با درجه خطر بحرانی ، پنج مورد با درجه خطر بالا و ۴ مورد با درجه خطر متوسط .

میتوانید از طریق مراجعه به منوی About در فایرفاکس مرورگر خود را آپدیت کنید . همچنین میتوانید از طریق وبسایت رسمی موزیلا نسخه ۱۴٫۰٫۱ فایرفاکس را دانلود کرده و نصب کنید .

طبقه بندی: اخبار آی تی, معرفی برنامه   |   تعداد بازدید: ۱۰۲ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ تیر
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , اخبار ای تی, شرکت موزیلا, فایرفاکس, فایرفاکس ورژن ۱۴٫۰٫۱, فایرفاکس ورژن ۱۴٫۰٫۱ نسخه دستکتاپی, فایرفاکس ۱۴٫۰٫۱, معرفی برنامه


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.