شرکت نفتی آمریکایی غرامتی بی‌سابقه می‌پردازد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت نفتی آمریکایی “آنادارکو” برای جبران خسارت‌هایی که به محیط زیست وارد کرده است، مبلغ پنج میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار غرامت پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی لو پوئن، مبلغ این غرامت آنقدر هنگفت است که حتی شرکت نفتی عظیم “بریتیش پترولیوم” نیز تا کنون برای آلودگی خلیج مکزیک چنین مبلغ هنگفتی پرداخت نکرده است.

شرکت نفتی “آنادارکو” پذیرفته است که مبلغ ۵٫۱۵ میلیارد دلار از جمله مبلغ ۴٫۴ میلیارد دلار برای رفع آلودگی ناشی از فعالیت یکی از شعباتش  که به حال خود رها شده است، بپردازد.

بر اساس توافقی که بین این شرکت و مقامات قضایی آمریکا به عمل آمد، “آنادارکو” پذیرفته است که برای پایان دادن به تعقیب قضایی شرکت به سبب تقلب و صحنه‌سازی غرامت لازم را پرداخت کند.

“جیمز کول” معاون وزیر دادگستری آمریکا با اظهار خرسندی گفت: این بزرگترین دریافت غرامت برای پاکسازی آلودگی محیط زیست در تاریخ  این وزارتخانه است.

دادستان فدرال نیویورک نیز گفت: شرکت پتروشیمی کر مک جی که از زیرمجموعه‌های “آنادارکو” است در مدت حدود یک قرن آلودگی و فاجعه زیست محیطی از خود بر جا گذاشته است.

این شرکت متهم است که به مدت ۸۵ سال ده‌ها تاسیسات بهره‌برداری را در نقاط مختلف آمریکا بدون پاکسازی به حال خود رها کرده است.

برخی از این تاسیسات به سبب آلودگی به موادی مانند اورانیوم و توریوم بسیار خطرناک می باشند و برخی دیگر با انتشار یافتن مواد سمی قابل نفوذ در آب‌های زیر زمینی سبب آلودگی آبها می‌شوند.

احتمال می‌رفت که “آنادارکو” به میزان ۵ تا ۱۴٫۵ میلیارد دلار جریمه شود اما معاون وزیر دادگستری آمریکا گفت: مبلغ ۵٫۱۵ میلیارد دلار برای  پوشش دادن همه خسارت‌های زیست محیطی این شرکت کافی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.