شرکت ها، راهی برای افزایش صادرات ایرانی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکتها برای افزایش صادرات نیازمند شناسایی تقاضای بازارهای صادرات با استفاده از فناوری روز می باشند.

فاطمه آقامیری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: شرکت ها برای افزایش صادرات نیازمند شناسایی تقاضای بازارهای صادراتی می باشند.

وی گفت: شناسایی فرصتها و حضور نمایندگان فعال در هر بازار به ویژه در بازارهای هدف از جمله اقداماتی است که سبب افزایش صادرات در بازار به واسطه شرکت ها می شود.

این کارشناس با بیان این که برای توسعه صادرات نیازمند رفع موانع تجاری هستیم ادامه داد: رفع موانع تجاری و جذابیت بازارهای خارجی فرصت صرفه جویی ناشی از مقیاس از عملیات و امکان برقراری ارتباط با شرکت های تجاری خارجی از جمله فرصتهای یک شرکت در صادرات است.

آقامیری از جمله موضوعات قابل توجه در فرایند صادرات برشمرد و ادامه داد: رقابت فشرده در بازارهای خارجی رشد بازارهای آهسته رشد توان چانه زنی رقبای خارجی از جمله تهدیداتی است که عدم توجه به آن کاهش صادرات شرکتهای اقتصادی را به همراه دارد.

آقامیری خاطر نشان کرد: شرکتها برای حضور در بازارهای جهانی باید توانایی شناسیی رقبای قدرتمند خود را در بازارهای خارجی داشته باشند به همین منظور استفاده از فناوری های روز از جمله اقداماتی است که سبب می شود سرمایه شرکت ها به هدر نرود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.