شرکت های بیمه ای اقشار ضعیف را حمایت کنند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:مدیر بیمه سینا خراسان‌جنوبی با تأکید بر این‌که در بازار متورم امروز بیمه تنها راهکار است، گفت: بیشترین حمایت شرکت‌های بیمه از اقشار ضعیف است چراکه در قبال حق بیمه ناچیز خسارت‌های بسیار آن‌ها جبران می‌شود.

به گزارش فارس از بیرجند، محمدرضا کدخدایی پیش از ظهر امروز در دومین نشست تخصصی رسانه‌ای با موضوع بازخوانی سیاست‌های ابلاغی بخش سلامت از سوی مقام معظم رهبری که با حضور مسئولان شرکت‌های بیمه‌ای  برگزار شد، اظهار داشت: بیمه سینا از سال ۸۵ در حوزه بیمه درمان استان اقدامات بسیاری انجام داده است.
در بازار متورم امروز بیمه تنها راهکار است
وی با بیان این‌که بیمه‌های درمان بخش عمده‌ای از بیمه‌ها را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: هدف اصلی این بیمه پوشش ریسک‌ها و خطراتی است که در آینده برای فردی اتفاق می‌افتد.
مدیر بیمه سینا خراسان جنوبی با تأکید بر این‌که در بازار متورم امروز بیمه تنها راهکار است، اذعان داشت: بیشترین حمایت شرکت‌های بیمه از اقشار ضعیف است چراکه در قبال حق بیمه ناچیز خسارت‌های بسیار آن‌ها جبران می‌شود.
کدخدایی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد توسعه و گسترش بیمه با رویکرد عدالت محوری، گفت: باید برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شود که اقشار ضعیف نیز از این بیمه‌ها استقبال کنند.
وی فرهنگ‌سازی را به عنوان مهم‌ترین حمایت سازمان‌های دولتی از این موضوع عنوان کرد و اذعان داشت: نیاز است که سازمان‌های دولتی شرکت‌های بیمه را حمایت کنند.
مدیر بیمه سینا خراسان جنوبی با بیان این‌که هدف بیمه‌های تجاری جبران بعد اقتصادی خسارت‌های درمان است، متذکر شد: طی چند سال اخیر سازمان‌های دولتی به سمت این بیمه‌ها راغب شده‌اند.

پرداخت بیش از یک‌میلیارد تومان خسارت در سال قبل
کدخدایی تعداد بیمه‌شدگان بیمه سینا در خراسان جنوبی را حدود ۲۰ هزار نفر دانست و افزود: این بیمه در سال قبل یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.
وی به چالش‌های این شرکت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: نبودن تعرفه ثابت برای درمان از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت‌ها است و تعرفه‌های سنگین بعضی از پزشکان و عدم توانایی پرداخت کامل  این هزینه‌ها توسط شرکت‌های بیمه سبب نارضایی بعضی از مردم شده است.
مدیر بیمه سینا خراسان جنوبی یادآور شد: البته طبق قوانین این تعرفه‌ها ثابت و مشخص شده است ولی بعضی از پزشکان این قوانین را رعایت نمی‌کنند و نظارت بسیاری هم بر این موارد نیست.
کدخدایی خاطر نشان کرد: یکسان‌سازی تعرفه‌های پزشکان می‌تواند میزان رضایت‌مندی مشتریان را تا حد بسیاری افزایش دهد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.