شرکت های دانش بنیان مکمل خدمات فناوری کشور

۳۰ آبان ،

شرکت های دانش بنیان می توانند در زمینه تسهیل تحریم ها مکمل مناسبی در جهت خدمات فناوری کشور به شمار می روند.

بر اساس گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست تفاهم نامه میان معاونت رئیس جمهوری و اتاق بازرگانی ،  نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی گفت: در دو دهه قبل جلساتی از جمله اتاق اکو درآنکارا و در اجلاس وزرا اسکاپ و همچنین حضور در اجلاس D8 که فردا  در اسلام آباد برگزار می گردد را داشتیم که توقع ایران حضور فعالانه در عرصه های اقتصادی اجتماعی بوده که در همین راستا سیاست های تجاری کشور باید علامت های تشویق کننده و گسترش مبادلات را نیز پاسخ در آن افزایش داد.

وی تصریح کرد: در ماه های اخیر به دنبال افزایش تولید درآمد غیر نفتی بودیم ولی به نحوی که محوریت های تحریم نفتی را نیز دارا بودیم برای افزایش صادرات تنها می توان از طریق محدودیت تعرفه ای عمل کرد و تصمیمات باید مبتنی بر موازین قانون صورت پذیرد، به سبب مسائل پیش آمده در بازار کماکان شاهد شکاف هستیم که اگر به تذکرات لازمه کارشناسان در طول سال قبل به موقع توجه می شد به هیچ وجه جهش در نرخ را شاهد نبودیم.

وی خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان دربارهٔ ی صدور خدمات مبنی بر فناوری می تواند در مورد تحریم ها کمک کند و توجه سرمایه دارن ملی باید بیش از پیش به مباحث ملی کشور باشد .

وی یادآور شد: بخش خصوصی با صادرات خدمات دانش بنیان می تواند بهترین پیوند ها را برای رونق صادرات شکل دهد، که اتاق بازرگانی تلاش های ارزشمندی در این راستا داشته است و امروز با ایجاد تفاهم نامه فصل تازهی از فعالیت های مشترک در حیطه صادرات و واردات صورت گرفت./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد امین مومنی:

    دسته بندی مطالبتون فوق العادست. سیستم جست و جو و مطالب مرتبط هم عالیه. کلا خیلی ممنون دیگه. یه چندساعتی وقت گذاشتم واطلاعاتم رو با سایتتون بالا بردم. ان شالله بازم بهتون سر بزنم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.