شرکت ‘گاما’ ۵۰ درصد سود می داد، اما کلاهبردار از آب درآمد

با انهدام یک باند شرکت هرمی موسوم به «گاما» سرکردگان این باند پس از کلاهبرداری از ۸۳ هزار نفر پیش از خروج از کشور دستگیر شدند.

از چندی پیش شکایت‌های مردمی در استان اصفهان و برخی شهرهای غربی کشور نشان می‌داد، چند نفر با راه‌اندازی یک شرکت هرمی با نام «گاما» مدعی می‌شوند این شرکت بین‌المللی است و در زمینه سرمایه‌گذاری در نفت فعالیت می‌کند. در حالی که فعالیت اعضای این شرکت قلابی توسط ماموران وزارت اطلاعات و پلیس آگاهی تحت‌نظر قرار داشت، تحقیقات معلوم کرد چنین شرکتی وجود ندارد و فردی با همدستی برادرش و هفت نفر دیگر از دوستان خود این شرکت صوری را راه‌اندازی کرده و با تبلیغ در فضای مجازی و وعده پرداخت سود ۵۰ درصدی به سرمایه‌گذاران، آنها را فریب می‌دهند. با به دست آمدن این اطلاعات مخفیگاه‌های سرکرده‌های این شبکه که هدفشان اخلال در نظام اقتصادی کشور بود، شناسایی شد. در این مرحله با صدور دستور قضایی، چهارشنبه گذشته در عملیاتی مشترک از سوی پلیس آگاهی و وزارت اطلاعات، سرکرده‌های این شبکه دستگیر شدند.

سرهنگ حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره گفت: نتایج تحقیقات نشان داد سرکرد‌ه‌های این شبکه با راه‌اندازی یک سایت به صورت گسترده مردم را فریب می‌دادند و با این روش تاکنون از ۸۳ هزار نفر مبالغ کلانی کلاهبرداری کرده‌اند.

 

خودروهای گران‌قیمت

حسین‌زاده افزود: در مرحله بعدی از تحقیقات معلوم شد متهمان با دریافت پول‌های گزاف از زیرشاخه‌ها، خودروهای گران‌قیمت چندصد میلیونی خریده و برای خود زندگی اشرافی درست کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: به دلیل وسعت کلاهبرداری این شرکت هرمی و انبوه مالباختگان، در ادامه تحقیقات معلوم شد، این متهمان قصد داشتند ۲۰ میلیارد تومان از پول‌هایی را که به این روش کسب کرده بودند، تبدیل به ارز کرده و از کشور خارج کنند که پیش از هر اقدامی، دستگیر شدند.

حسین‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به ابهامات موجود در پرونده اتهامی ۹ عضو این شبکه، تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی، واکاوی زوایای پنهان فعالیت این تبهکاران اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان یادآور شد: پس از انهدام این شبکه، شناسایی و توقیف اموال آنها با دستور قضایی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است و دستگیری سرشاخه‌های این شبکه به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

حسین‌زاده با تاکید بر این که شرکتی به نام «گاما» در کشور فعالیت نمی‌کند، به مردم هشدار داد به تبلیغات اغواکننده شیادهایی که با وعده سود خارج از عرف شبکه مالی کشور، سعی در چپاول سرمایه آنها دارند، اعتماد نکنند.
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.