شریعتمداری:غرب با اسلام ناب محمدی(ص)، مشکل ریشه ای دارد

به گزارش ایرنا،’حسین شریعتمداری’ روز چهارشنبه در همایش’جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)’ در قم افزود: اسلامی که ظلم ستیز نباشد و در متن آن، سیاست وارد نشده باشد، اصلا’ اسلام نیست.

وی گفت: همه متفکران نظام غرب و سلطه، به این امر اذعان دارند که مشکل غرب با ایران به اسلام سیاسی مربوط می شود.

مدیر مسوول روزنامه کیهان گفت: درگیری انقلاب اسلامی ایران با نظام سلطه، درگیری ماهوی است و مادامی که در این انقلاب بر اسلام اصیل تاکید می شود دشمنی استکبار و سلطه با ما نیز ادامه دارد.

شریعتمداری تاکید کرد: فقط در صورتی رابطه ایران و مستکبران سامان می یابد که یکی از طرفین، دست از مطلوب خود بردارد و مطابق میل طرف مقابل عمل کند.

وی با اشاره به مسایل جنگ و پذیرش قطعنامه ۵۹۸ از سوی حضرت امام(ره) افزود: پذیرش قطعنامه در واقع نوعی تغییر ریل انقلاب ایران بود و درگیری انقلاب با غرب از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی و خیزش در مناطق مختلف منطقه، این حرکت ها را نشانه تشنگی دنیا به فرهنگ اسلام ناب محمدی ذکر کرد.

همایش’جنگ و دفاع در اندیشه امام خمینی(ره)’با تاکید بر نهضت جهانی بیداری اسلامی با هدف بررسی افکار و آرای حضرت امام در مقوله جنگ، دفاع مقدس و صدور انقلاب با حضور صاحبنظران، به مدت یک روز در قم برگزار شد.ک/۲

۵۶۹ / ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۴۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.