شریعتی:نمی‌توانم برای خوشآمد کسی ازوظیفه شرعی‌ام بگذرم/پردیس وشعبه قم دانشگاه تاسیس می‌شود

۲۲ آبان ،

11-639.jpg

رییس دانشگاه علامه طباطبایی از ایجاد پردیس دانشگاه از بهمن ماه خبر داد و گفت: پردیس تازهی خارج از سیستم دانشگاه در شهر تهران شکل خواهد گرفت و همان خدمات مراکزی مانند کیش و دیگر پردیس‌ها را ارائه خواهد داد.

به گزارش تفسیری خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید صدرالدین شریعتی در جشن دانش‌آموختگان برتر دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه جایی برای اساتید ضد اسلام در دانشگاه نداریم، گفت: این اساتید گردن دانشجویان را از لحاظ شخصیتی، فطری، فرهنگی و اخلاقی می‌زنند.

وی با بیان اینکه بعضی اساتید در دانشگاه‌ها شأن خود را حفظ نمی‌کنند، اظهار کرد: این اشخاص در حال حاضر پشت سرمان حرف می‌زنند، اما ما نمی‌توانیم هر چیزی را که می‌دانیم بگوییم، چرا که از لحاظ شرعی کار درستی نیست، اما اگر این مسائل را مطرح کنیم، سیلی راه می‌افتد که آنها را به ناکجا آباد می‌برد.

پاسخ انتقادات مرتبط با جداسازی کلاس‌ها

وی با اشاره به بعضی انتقادها درباره جداسازی کلاس‌های دختران و پسران در این دانشگاه، تصریح کرد: در سال‌های پیش مواردی اتفاق افتاده بود که بسیار تاسف بار بود، ما درباره این موارد مسوولیم و به حرف‌های نادرست گروه‌های مختلف کاری نداریم.

نمی‌توانم برای خوشآمد کسی از وظیفه دینی و شرعی خود بگذرم

رییس دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اگر ببینیم دانشجویی در دانشگاه دچار رهزن‌های سیاسی و اخلاقی شده، وظیفه داریم که آنها را به راه راست هدایت کنیم. عده‌ای از این موضوع خوششان نمی‌آید، اما من نمی‌توانم برای خوشآمد کسی از وظیفه دینی و شرعی خود گذشت کنم.

شریعتی با اشاره به مشکلات بسیار دانشگاه به ویژه در خوابگاه‌ها در ابتدای تصدی سمت ریاست دانشگاه علامه، گفت: به طور مثال برای ۲۰ نفر در خوابگاه‌ها تنها یک یخچال وجود داشت. در آن وقت سوپ سیاسی می‌پختند و به خورد دانشجو می‌دادند، اما در رابطه با احیای علم و کیفیت علمی پژوهشی و غذای واقعی دانشجو، وضعیت بسیار نامناسب بود.

در قبل دانشگاه علامه سکوی پرواز عده‌ای در خارج از دانشگاه بود

وی با بیان اینکه من تنها مدیر دانشگاه علامه بوده‌ام که از داخل این دانشگاه انتخاب شدم، اظهار کرد: پیش از این دانشگاه علامه طباطبایی سکوی پرواز برای عده‌ای خارج از دانشگاه شده بود.

تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی در حال اتمام است

شریعتی همچنین با بیان اینکه کار تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی در حال پیشرفت است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۴۵ هزار مترمربع از فضای دانشگاه در دهکده المپیک به طور همزمان در دست اقدام است.

تاسیس شعبه قم دانشگاه تا بهمن ماه

وی همچنین از تاسیس شعبه تازهی از دانشگاه در شهر قم تا بهمن ماه خبر داد و گفت: هدف ما این است که پژوهش دانشگاه و حوزه را به هم گره بزنیم تا علوم انسانی جایگاه ویژه خود را پیدا کند.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه از ابتدای مدیریت وی، تصریح کرد: در آن وقت در دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علمی پژوهشی تنها چهار مجله وجود داشت که تنها یکی از آنها به اسم مجله “اقتصاد” مجوز داشت. این در حالی است که در حال حاضر ۲۶ مجله داریم.

شریعتی افزود: در مهرماه امسال، ۳۷۰۰ نفر ورودی کارشناسی ارشد و حدود ۴۰۰ نفر ورودی مقطع دکتری داشتیم که در تاریخ دانشگاه بی‌سابقه بوده است.

جداسازی کامل دانشکده‌ها از بهمن ماه

وی همچنین با اشاره به جداسازی دانشکده‌های مختلف در این سال‌ها، گفت: دانشکده زبان و ادبیات فارسی را از دیگر دانشکده‌ها مجزا کرده‌ایم، چرا که با دانشکده‌هایی گره خورده بود که هیچ ربطی به هم نداشتند. همچنین در حال حاضر دانشکده الهیات هم تشکیل شده که امیدواریم جداسازی کامل دانشکده‌ها از بهمن ماه اجرا شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی همچنین پیشنهاد داد که انجمن فارغ‌التحصیلان در دانشگاه ایجاد شود و گفت: با این کار می‌توانیم با عضویت فارغ‌التحصیلان دانشگاه در مقاطع مختلف از وجود آنها برای ارتقای دانشگاه کمک بگیریم.

کاهش آمار مشروطی‌ها با جداسازی کلاس‌های درس

شریعتی با اشاره به جداسازی کلاس‌های دختران و پسران، گفت: سال قبل تعداد مشروطی‌های دانشگاه ۱۲۰۰ نفر بود که امسال به ۶۰۰ نفر رسیده است و از این بابت دختران بسیار احساس رضایت می‌کنند.

دانشگاه علامه تربیت‌کننده اساتید علوم انسانی برای دیگر دانشگاه‌ها

وی با بیان اینکه وظیفه دانشگاه ارتقای علمی است، تصریح کرد: ما به سمتی پیش می‌رویم که دانشگاه علامه به عنوان تربیت‌کننده اساتید علوم انسانی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد، چرا که در هیچ جای دیگری این گونه شرایطی را نداریم.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان افزود: فارغ‌التحصیلی باید آثار خاص خود را در رفتار و کردار فرد بگذارد و دانشجویان نباید پس از فارغ‌التحصیلی متکبر شوند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.