شریفی‌نیا: «اخراجی‌ها» نقطه عطف سینمای دفاع مقدس است – اخبار فرهنگی هنری

به گزارش روابط عمومی برنامه «هفت»، محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص تجربه حضور در سینمای دفاع مقدس و بازی در این گونه فیلم‌ها گفت: «به لحاظ حرفه‌ای زمانی که نقشی به یک بازیگر پیشنهاد می‌شود، وی باید همه انرژی‌اش را بگذارد تا بهترین کار را ارائه دهد، اما برخی نقش‌ها به ضرورتی نوشته شده‌اند که شما به عنوان یک بازیگر دوست دارید رنگ و بوی نقش را با خود همراه کنید، علی الخصوص وقتی این نقش درباره کسانی باشد که جانشان را برای کشورشان فدا کرده‌اند.»

وی افزود: «پس به عنوان یک بازیگر باید توان زیادی بگذارید که آن موقعیت را به درستی بازسازی کنید. حماسه‌ای که این آدم‌ها می‌آفرینند و قرار است شما به عنوان بازیگر آن را بازسازی کنید با نقش‌های معمولی تفاوت بسیاری دارد. در فیلم «شیدا» من نقش شخصی را بازی می‌کردم که جایی از بدنش ترکش خورده که نمی‌تواند آن را نشان دهد این شخصیت تمثیلی از آدم‌هایی بود که دردهایی دارند و نمی‌توانند آن را نشان  دهند و عیان کنند.»

وی درباره تجربه حضور در «برج مینو» توضیح داد: «در فیلم «برج مینو» من مسئول انتخاب بازیگران و مشاور کارگردان بودم. نیکی کریمی، علی مصفا و خسرو شکیبایی برای بازی در نقش‌های اصلی در فیلم انتخاب شده بودند، اما اصرار آقای حاتمی‌کیا و همسر ایشان این بود که من نقش شکیبایی را بازی کنم، اما از آنجایی که من ترس از ارتفاع داشتم و نقش هم بسیار سنگین بود می‌ترسیدم که در نهایت با اصرار حاتمی‌کیا بازی دراین فیلم را قبول کردم.»

وی در ادامه به بیان خاطره از حضورش دراین فیلم پرداخت و گفت: «حاتمی‌کیا حساسیت بسیار خاصی در کار دارد و هر صحنه‌ای را که قرار است کار کند یکبار تمرین می‌کند و بعد آن سکانس دکوپاژ و فیلمبرداری می‌شود. از کار کردن با کمال تبریزی نیز احساس بسیار خوبی دارم. تبریزی یکی از افرادی است که بدون حاشیه و در کمال امنیت می‌توانید به او اعتماد کنید.»

شریفی‌نیا درمورد تجربه همکاری‌اش با مسعود ده‌نمکی عنوان کرد: «زمانی که ده‌نمکی پیشنهاد بازی در «اخراجی‌ها» را به من داد خیلی از قصه فیلم خوشم آمد و پیشنهاد دادم هر کمکی بخواهند به آن‌ها می‌کنم. معتقدم «اخراجی‌ها» نقطه عطفی در سینمای دفاع مقدس است، چون تا به حال کسی به این شکل به دفاع مقدس نگاه نکرده است. ده‌نمکی با جرات و نگاه خاصی به جنگ می‌پردازد. در فیلم «اخراجی‌ها» تقابل افرادی که متعلق به جبهه نیستند درفضای جنگ، مخاطبان را به خود جذب می‌کند.
 

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.