شستن مو بعد از پیوند مو


روش های متعددی برای کاشت مو وجود دارد که صرف نظر از نوع روش کاشت، مراقبت های بعد از عمل آنها یکسان می باشد. توجه داشته باشید که پزشک متخصص مو را با دقت انتخاب کنید و تحت تاثیر تبلیغات مختلفی که برای کاشت مو انجام می گیرد، قرار نگیرید.


عمل کاشت یا پیوند مو

رعایت نکات زیر برای افرادی که موهای خود را تازه کاشته اند، بسیار ضروری است :

– حداقل تا ۲۴ ساعت بعد از کاشت مو، موهای خود را نشویید و تمام دستورالعمل های پزشک متخصص خود را مبنی بر رعایت بهداشت و شست و شوی موهای سر خود به کار بندید.

– موقع شست و شوی موهای تازه کاشته شده، از هر گونه فشار شدید به سر و موها جدا خودداری کنید.

– از شامپو ملایم مانند شامپوی مخصوص کودکان برای شستن موهای خود استفاده کنید.

طریقه شستن موهای کاشته شده

۱- برای شستن موهای خود از شامپوی ملایم مانند شامپوی مخصوص کودکان استفاده کنید و آن را با چند قطره آب ولرم مخلوط کنید. این کار را برای یک روز پس از عمل کاشت مو انجام دهید. اگر پزشک متخصص مو روش دیگری را به شما پیشنهاد داد، طبق صلاحدید او عمل کنید.

۲- مخلوط آب ولرم و صابون را بر روی موهای خود بریزید. این مخلوط را با فشار بسیار ملایم و به آرامی بر روی موهای تازه پیوند شده بمالید. به محض ایجاد هر گونه درد از مالیدن موهای خود، صرفنظر کنید.

۳- دو پیمانه را از آب ولرم پر کنید و بر روی موهای تازه پیوند شده خود بریزید. این کار را آنقدر ادامه دهید تا صابون از سطح موهای شما پاک شود. سپس اجازه دهید تا موهایتان در معرض هوا خشک شود.

هرگز برای ماساژ دادن و شستشوی موهای سر خود، از نوک انگشتان و ناخن های خود استفاده نکنید

۴- این روش را در روز دوم و سوم پس از انجام عمل کاشت مو ادامه دهید. با گذشت زمان می توانید از فشار بیشتری برای شستن سر خود استفاده کنید. ولی در صورت مشاهده هر گونه خونریزی، بیشتر احتیاط کنید.

۵- شستن موها در حمام و زیر دوش آب از روز چهارم به بعد شروع می شود (البته با اجازه پزشک و به صلاحدید او، این زمان در برخی افراد که احتمال خونریزی سر آنها حتی پس از گذشت چهار روز وجود دارد، به تاخیر می افتد). در این روز می توانید به طور مستقیم شامپو را با فشار ملایمی به موهای خود بزنید، اما سر خود را نمالید. سپس می توانید موهای خود را زیر دوش آب بگیرید.

۶- این روند را می توانید در روز پنجم تکرارکنید. با انجام حرکات آرام عقب به جلو، اقدام به تمیز کردن موهای خود کنید. هیچ گونه اقدامی مبنی بر کندن زخم و یا خون های دلمه شده در سر خود نکنید.

۷- پس از یک هفته از عمل کاشت مو می توانید موهای خود را به طور عادی بشویید. می توانید دو بار در روز، دوش بگیرید و اقدام به مالش دایره ای شکل در سطح موهای سر خود کنید. حرکات مدور ماساژ سبب کنده شدن هر گونه دلمه و یا خون خشک شده می شود.

تذکر

– هرگز اقدام به کندن مستقیم خون های دلمه شده در سر خود نکنید.

– هرگز برای ماساژ دادن و شستشوی موهای سر خود، از نوک انگشتان و ناخن های خود استفاده نکنید.

زهره لطیفی

بخش سلامت ممتاز


مطالب مرتبط:

مطالبی متعدد درباره سلامت مو

کاشت ابرو و مژه آسان نیست

جدیدترین نکات پیوند مو

کاشت مژه و شرایط انجام آن

با کم ‌پشتی موها چه کنیم؟

دلایل ریزش مو

… درحال بارگذاری


سایت موسسه فرهنگی تبیان > بخش سلامت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.