ششمین جشنواره “انار، یاقوت بهشت” برگزار می‌شود

ششمین جشنواره

ششمین جشنواره “انار، یاقوت بهشت” با هدف ترویج مصرف انار از پنجم تا پانزدهم آبان‌ماه ۱۳۹۵ در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره “انار، یاقوت بهشت” در گفتگو با خبرنگار ممتاز با اعلام این مطلب گفت: این جشنواره که تحت عنوان “شهر انار” تدوین شده است، در پنج بخش انار، سوغات، غذا، کودک و ازدواج برگزار می‌شود.

اعظم محمدی افزود: بخش سوغات و انار این جشنواره نسبت به سال گذشته کیفی‌تر و علاوه بر عرضه انواع انار، از دو صادرکننده و کشاورز نمونه نیز برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده است.

وی خاطرنشان کرد: باغداران شهرهای تولیدکننده انار کشور در این جشنواره حضور داشته و به‌صورت مستقیم محصول خود را عرضه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به شهرهای ساوه، خراسان جنوبی، شهررضا، بادرود، تفت، یزد، اصفهان و فیروزکوه اشاره کرد.

محمدی ادامه داد: انارهای عرضه‌شده در این جشنواره با سه درجه‌بندی عرضه می‌شود تا مصرف‌کننده بنا به سلیقه، محصول مورد نظر را خریداری کند.

وی تصریح کرد: سعی بر این شده انارهای کمیاب و دارای خاصیت پزشکی مانند انار سیاه که دسترسی مردم به آنها سخت است، در این جشنواره عرضه شود.

دبیر جشنواره “انار، یاقوت بهشت” یادآور شد: شهرهای عرضه‌کننده این محصول علاوه بر انار، سوغات، صنایع دستی و موسیقی محلی خود را نیز در این جشنواره به نمایش می‌گذارند.

محمدی تأکید کرد: روند قیمت‌گذاری محصولات بر عهده اتحادیه باغداران سپرده شده و باغداران موظف هستند که هر میزان تقاضا وجود داشته باشد، این محصول را عرضه کنند./

غرفه‌های این جشنواره همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۱ دایر است محصولات عرضه شده با ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف عرضه می‌شوند.

قیمت فروش انار در این غرفه از ۲ هزار تومان تا ۵ هزار تومان متغیر است.اما به طور کلی در صحبت با خریداران مشخص شد که انار درجه یک کیلویی ۶ / ۷ هزارتومان را با کیلویی ۵ هزار تومان خریداری کرده اند و از خرید خود راضی بودند.

شایان ذکر است استان فارس با تولید ۲۶۰ هزار تن مقام اول تولید انار در کشور را دارد و پس از آن استان مرکزی با ۱۳۰ هزار تن، استان خراسان با ۱۲۰ هزار تن و استان یزد با ۹۳ هزار تن در رتبه‌های بعدی تولید انار در کشور قرار دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N-910809-02

تشکل ها

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهرنوش:

    فرهنگسرای اشراق که خبری از نمایشگاه انار نبود

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.