ششمین جلسه شورای سیاستگذاری موزه های سعدآباد برگزار شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

جلسه شورای سیاستگذاری کاخ موزه های مجموعه سعدآباد با حضور سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد و مسئولین موزه ها در سالن اجتماعات موزه اسناد و مدارک تاریخی سعدآباد برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد؛ در این نشست مهندس علی عبداله نژاد با اشاره به تشکیل کمیته فرهنگی سعدآباد ، آنرا محور اصلی برنامه های فرهنگی مجموعه برشمرد و حضور  مستمر و فعال مسئولین را  به منظور برنامه ریزی  برنامه های فرهنگی فاخر ضروری دانست.
سرپرست مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد با تأکید بر برگزاری برنامه های پر محتوا و عمیق اظهار داشت: یکی از وظایف کمیته فرهنگی علاوه بر برنامه ریزی و اجرای کیفی برنامه های فرهنگی،برنامه ریزی و اقدامات اجرایی به منظور حفظ و صیانت از عفاف و حجاب در سطح مجموعه می باشد.
معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی همچنین با اشاره به اینکه موزه اسناد و مدارک تاریخی سعدآباد به زودی افتتاح می گردد،تصریح کرد: این موزه  می تواند سالیان سال مرکز تحقیقات و پژوهش محققان  و مورخان باشد و امید است بتوانیم در این خصوص نشریاتی تاریخی ارائه دهیم تا به یکی از رسالتهای اصلی خود  در حوزه تاریخ و فرهنگ عمل کرده باشیم.
 مسئول کمیته فرهنگی مجموعه سعدآباد نیز  در این نشست  ضمن معرفی اعضای اصلی این کمیته گفت: اعضای اصلی کمیته فرهنگی مجموعه  شامل مدیر مجموعه یا نماینده وی ، مسئولین واحد های حراست ، حفاظت فیزیکی ،روابط عمومی و دفتر برنامه ریزی و پژوهش بوده و چنانچه موزه ای مجری برنامه فرهنگی باشد مسئول موزه مربوطه نیز در جلسه کمیته فرهنگی حضور خواهد داشت.
رزیتا صالحی نیز به عنوان مسئول دفتر پژوهش و برنامه ریزی ضمن اشاره به ضرورت فعالیت های پژوهشی و علمی توسط کارشناسان موزه های مجموعه،اظهار داشت: از مسئولان موزه ها  می‌خواهم  تا در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی تحقیقات و پژوهش های علمی و فرهنگی مرتبط با اشیا و بناهای سعدآباد،تمهیدات لازم  را در نظر گیرند.
لازم به ذکر است؛ در پایان جلسه مسئول کنترل کیفیت مجموعه سعدآباد در خصوص موضوعاتی نظیر  مخاطب شناسی، برگزاری دوره های آموزشی راهنمایان موزه ها، بازدید هدفمند و تهیه اساسنامه برای کمیته های تخصصی به طرح مطلب پرداخت.
گفتنی است؛ این ششمین نشست شورای سیاستگذاری موزه های سعدآباد بود که با حضور مدیر ، مسئولین موزه ها و واحدهای اداری در موزه اسناد و مدارک تاریخی برگزار شد./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.