شش رسوایی رسانه‌ای بریتانیا در سال قبل

۱۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، سالی که گذشت سرشار از رسوایی‌های متعدد در رسانه‌های بریتانیا بود، برای همین برایان لوسون، قاضی ارشد بریتانیا در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر کرد به فرهنگ و کار مطبوعات در بریتانیا پرداخت و پیشنهادهایی برای جلوگیری از رخ دادن رسوایی‌های بعدی ارائه کرد.

 

رسوایی‌های رسانه‌ای سال ۲۰۱۲ از استراق‌سمع گرفته تا رشوه و دزدی سبب دستگیری‌های متعدد شده است. در ادامه بعضی از جنجالی‌ترین رسوایی‌های دنیای رسانه در سال ۲۰۱۲ را مرور می‌کنیم، رسوایی‌هایی که لوسون مسئول رسیدگی به آنها بوده است.

 

میلی دولر

دولر ۱۳ ساله در سال ۲۰۰۲ ربوده شد و به قتل رسید. ژوئیه سال ۲۰۱۱ فاش شد کارکنان هفته‌نامه «نیوز آو د ورلد» روپرت مرداک در زمان تحقیقات پلیس تلفن خانه دولر را شنود می‌کردند و به پدر و مادر دختر به دروغ می‌گفته‌اند که میلی زنده است. برملایی این کار سبب جنجال‌های بسیاری شد،گردانندگان «نیوز آو د ورلد» انتشار یافتن آن را متوقف ساختند و دیوید کامرون، اول وزیر بریتانیا دستور بررسی جدی این پرونده را صادر کرد.

 

کیت و جری مکین

دختر جوان این زوج به نام مدلین در جریان سفر تفریحی به پرتغال ناپدید شد. این زوج می‌گویند پوشش خبری از سوی مطبوعات در ابتدا دوستانه بود، اما کم کم برخورد آنها خصمانه شد. در گزارشی آمده بود والدین مدلین او را برای تن‌فروشی، فروخته‌اند و گزارشی دیگر ادعا می‌کرد این دو دختر خود را به قتل رسانده‌اند. این زوج از چند روزنامه بریتانیایی شکایت کردند و دادگاه هم به نفع مکین‌ها رای داد.

 

هیو گرانت

هیو گرانت، بازیگر بریتانیایی که با فیلم «چهار عروسی و یک تشییع جنازه» بسیار محبوب شد، اعتراف کرد پس از این فیلم تمامی خبرها مربوط به دکتر رفتن او در روزنامه‌ها انتشار یافته‌اند، او مدعی شد زباله‌هایش را اشخاص ناشناس می‌گشته‌اند و به همسر سابق و دخترش آزار رسانده می‌شده. او اشاره کرد گزارش‌هایی که به زندگی خصوصی او حمله می‌کردند در «سان» و «دیلی اکسپرس» انتشار یافته‌اند.

 

جی. کی. رولینگ

رولینگ، نویسنده موفق رمان‌های «هری پاتر» می‌گوید پس از انتشار یافتن اولین جلد این رمان‌ها و موفقیت عجیب آن، سیل خبرنگاران به سمت او ترسناک بوده است، طوری که سه فرزند او از گزند خبرنگاران و سوالات مختلف آنها در امان نبودند. رولینگ اقدامات خبرنگاران در آن دوران را تعدی به حریم خصوصی خود و خانواده‌اش توصیف کرده است.

 

شارلوت چرچ

چرچ در نوجوانی به عنوان یک خواننده به شهرت رسید و در عروسی روپرت مرداک با وندی دنگ چند آهنگ اجرا کرد. او برای این مراسم پیشنهاد ۱۰۰ هزار دلاری را نپذیرفت و درعوض پیشنهاد مرداک مبنی بر پوشش مثبت خبرها فعالیت هنری‌اش را قبول کرد. اما به نقل از چرچ از همان زمان روزنامه‌های مرداک به بدترین مزاحم‌های زندگی او بدل شدند. او از حضور مدام عکاس‌هایی که می‌خواستند از لحظه لحظه زندگی خصوصی‌اش عکس بگیرند به دادگاه شکایت کرد.

 

شارلوت هریس

هریس وکیل مدافع بسیاری از قربانیان استراق‌سمع از سوی رسانه‌های بریتانیا بوده است. او خودش اعتراف کرده از زمان پذیرفتن این پرونده‌ها، مدام از سوی روزنامه‌ها زیر نظر بوده است. به نقل از او روزنامه‌ها به دنبال لغزشی از او بوده‌اند تا از آن علیه او و موکلانش استفاده کنند.

 

آسوشیتدپرس / ۲۹ نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۷۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.