شش کارگروه برای رسیدگی به مشکلات کارکنان مناطق نفتخیزجنوب تشکیل شد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا در دیدار کارکنان شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با معاون وزیر نفت که در تالار نفت اهواز برگزار شد ، سلحشور به همراه مدیران کل معاونت منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت و هیات همراه، ضمن تشریح برنامه های آن معاونت در زمینه توسعه و بهبود و ضعیت کاری همکاران، به سوالات حاضران در خصوص مسایل مربوط به حوزه منابع انسانی نیز پاسخ داد.

ساماندهی کارکنان ارکان ثالث ، ارتقای سازمان و سمت های حداقلی، چگونگی محاسبه سوابق مفید کارکنان پس از تعدیل مدارک تحصیلی، وضعیت کارکنان رسمی مشمول طرح ممتازان، بازنشستگان، خانواده ایثارگران و مسایل بهداشت و درمان کارکنان نیز بخش دیگری از پرسش های مطروحه در این نشست چهار ساعته بود.

معاون وزیر نفت در منابع انسانی و مدیریت در ابتدای این دیدار در سخنانی، نقش مناطق نفت خیز جنوب در تولید نفت کشور را یادآور شد و گفت: مناطق نفتخیز جنوب خط مقدم تولید است و مسئولان کشور به خصوص وزارت نفت، به تولید پایدار و صیانتی نفت و گاز به عنوان یک تکلیف راهبردی اهتمام ویژه دارند.

سلحشور با اشاره به نقش کلیدی نیروی انسانی در پیشبرد اهداف صنعت نفت گفت: تغییرات جدید در نحوه انعقاد قرارداد با نیروهای شخص ثالث بدون شک منجر به بهبود وضعیت این نیروها نسبت به گذشته خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسش های مطرح شده در زمینه امنیت شغلی این گروه از کارکنان تاکید کرد: آنچه استمرار کار و ادامه همکاری این گروه از همکاران را تضمین می کند، نیاز وزارت نفت به خدمات این افراد و نیروی کار است.

معاون وزیرنفت افزود: کارکنان شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب می توانند درخواست ها و پیشنهادهای خود را در زمینه جذب و نگهداشت، فرآیند ساختار و سازمان، خدمات اسکان، فرهنگی و رفاهی، آسیب های اجتماعی و بهداشت و درمان، مقررات و دستورالعمل ها و آموزش به این کارگروه ها ارائه داده و اطمینان داشته باشند یک یک درخواست ها، گله ها و شکایات مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ خواهدشد.

سلحشور با اشاره به راه اندازی مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی معاونت منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت اظهار داشت: همچنین تمام کارکنان صنعت می توانند نظرها، پیشنهادها، سوال ها و شکایت های خود را از طریق این مرکز اعلام کنند تا نسبت به آنها رسیدگی شود.

در ابتدای این برنامه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ضمن تشکر از معاون وزیر نفت به خاطر حضور در جمع مدیران و کارکنان این شرکت گفت: برگزاری این نشست صمیمی نشان از اهتمام جدی مسئولان وزارت نفت و مناطق نفتخیز جنوب برای حل مسائل و مشکلات کارکنان زحمتکش و ولایتمدار مناطق نفتخیز جنوب است و امیدواریم آنچه که شایسته کارکنان است به آنان اعطا شود.

‘هرمز قلاوند’ با اشاره به دستور تشکیل شش کارگروه تخصصی از سوی معاون وزیر نفت در منابع انسانی و مدیریت در جلسه مدیران مناطق نفت خیز جنوب، اظهار داشت: نمایندگان ستاد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این کارگروه ها مشخص شده و نمایندگان شرکت های تابع این شرکت نیز به زودی مشخص و به وزارت نفت اعلام خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد فعالیت این کارگروه ها حل مسائل مربوط به منابع انسانی به ویژه ارتقا ساختار سازمانی متناسب با فعالیت های جدید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را به دنبال داشته باشد.

قلاوند همچنین گزارشی از گستره فعالیت ها، وضعیت ساختاری، برنامه ها و عملکرد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ارائه کرد.ک/۲ ۶۴۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۸۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.