شعارها و عملکرد مرسی با انقلاب مصر سازگاری نداشت

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه شعار‌ها و عملکرد مرسی با انقلاب مصر سازگاری نداشت، گفت: مرسی در اداره کشور اهداف مناسبی را دنبال نکرد و درایت و عقلانیت برای به‌کارگیری از امکانات موجود در مصر را نداشت.

 

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برکناری مرسی از مقام ریاست‌جمهوری مصر گفت: از عوامل سقوط مرسی محقق نشدن شعارها و وعده‌هایش بود که این امر منجر به فاصله گرفتن موافقانش از وی شد.
 
وی تصریح کرد: مرسی در مدیریت کشور از شخصیت‌ها و احزاب مختلف برای اداره کشور استفاده نکرد و فقط از یک طیف خاص وابسته به اخوان‌المسلمین استفاده کرد که این امر در برکناری مرسی از قدرت تأثیر‌گذار بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه شعار‌ها و عملکرد مرسی با انقلاب مصر سازگاری نداشت، افزود: جریان سکولار، غیرمذهبی و مسیحی در مصر از قدرت بالایی برخوردار است اما مرسی به آنها در اداره امور کشور اعتنا نکرد که این امر سبب انسجام جریان‌های مقابل رئیس‌جمهوری شد.
 
وی ادامه داد: مرسی در اداره کشور اهداف مناسبی را دنبال نکرد و درایت و عقلانیت برای به‌کارگیری از امکانات موجود در مصر را نداشت.
 
منصوری اظهار داشت: مرسی نمونه‌ای از یک جریان ایده‌آل‌گرای افراطی بود به همین خاطر جز اتفاقاتی که برای وی افتاد، آینده دیگری نداشت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: لیبرال‌ها نمی‌توانند به طور کامل مذهبیون را نادیده بگیرند و باید نسبت به اخوان‌المسلمین واقع‌بینانه عمل کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.