شعاری که دانشجویان را در دانشگاه هم صدا کرد

مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دیگر شعارهایی بود که در تالار ابوریحان هنگام سخنرانی روحانی به گوش می‌رسید. اما شعاری که همه دانشجویان اعم از موافق و مخالف در هنگام سخنرانی روحانی سر دادند، شعار «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» بود که به دانشجویان را برای لحظاتی همصدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران  تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی ازهمان ساعات اول مملو از دانشجویان شد.

برخی از دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که خواسته هایشان را روی آن نوشته بودند.

«دانشجو می‌میرد ، ذلت نمی‌پذیرد»، «اعتدال اعتدال ،روحانی پاینده باد» ، «مرگ بر آمریکا» ، «مرگ بر اسرائیل» ،  و «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد» از جمله شعارهایی بود که دانشجویان سر دادند.

در ابتدای این مراسم نیز کلیپی با عنوان «نوسفر» ساخته دهباشی که از دعاها و سخنان دکتر روحانی در مراسم تنفیذش انتخاب شده، پخش شد که در پایان آن همه دانشجویان حاضر در سالن شعار «یار دبستانی» را خوانند.

در این مراسم «رضافرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،«سید حسن قاضی زاده هاشمی» وزیر بهداشت، «محمد نهاوندیان» رییس دفتر رییس جمهوری و حجت الاسلام و المسلمین «محمدیان» نماینده ولی فقیه در دانشگاه نیز حضور داشتند.

یکی از حواشی های سخنرانی روحانی مربوط می شد به موضوع حصر سران فتنه و شعارهایی که دانشجویان در حضور روحانی سر دادند. بخشی از دانشجویان با مطالبه آزادی زندانیان و مجرمان امنیتی سال ۸۸ شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند که با واکنش سایر دانشجویان حاضر در این مراسم همراه بود ،  دانشجویان با سر دادن شعار «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد» مخالفت خود را با آژادی زندانیان امنیتی سال ۸۸ نشان دادند.

مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از دیگر شعارهایی بود که در تالار ابوریحان هنگام سخنرانی روحانی به گوش می‌رسید. اما شعاری که همه دانشجویان اعم از موافق و مخالف در هنگام سخنرانی روحانی سر دادند، شعار  «انرژی هسته ای حق مسلم ماست» بود که به دانشجویان را برای لحظاتی همصدا کرد.

دکتر روحانی در بین سخنان خود خطاب به دانشجویان که شعار سرمی دادند گفت: «خوبیش این است که شعارهای دوطرف هر دو زیباست.»

 رییس‌جمهور در واکنش به این شعارها بر لزوم همدلی بین اقشار و سلیقه‌های مختلف کشور تاکید کرد و در ادامه گفت: “همگان باید تحمل خود را در برابر دیدگاه‌های مخالف بالا ببریم”.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.