شعب صندوق ضمانت صادرات در همه استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با بیان اینکه شعب این صندوق در همه استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود، گفت: این اقدام در جهتی سیاست‌های دولت برای حمایت از صادرات و صادرکنندگان انجام می‌شود.

به گزارش تفسیری ایسنا، محمدکاظم دوست‌حسینی امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان فارس در شیراز، رشد فارس در عرصه صادرات محصولات غیرنفتی را مطلوب ارزیابی کرد و این رشد را عاملی در راه‌اندازی شعبه صندوق ضمانت در این استان دانست.

وی با تصریح بر اینکه صادرات محصولات خام نباید سبب خرسندی باشد، گفت: در انتخاب صادر کننده نمونه باید iبه اشخاصی توجه شود که کمتر از تسهیلات iبهره برده‌اند.

به گزارش تفسیری ایسنا، سرپرست معاونت کمک‌های فنی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران نیز تجلیل از صادرکنندگان را زمینه‌سازی برای استقلال اقتصادی کشور قلمداد و اضافه کرد: باید اقتصاد ما از اتکا iبه نفت و تک‌محصولی رها شود تا توسعه را شاهد باشیم.

محمد نهاوندی حمایت از صادرات و صادرکنندگان را سیاست اصلی سازمان توسعه تجارت گفت: سهم دولت و بخش خصوصی در حمایت از پایانه‌های صادرات مشخص است و حضور اندک بخش خصوصی در فارس در این حوزه سبب عقب افتادن این استان در دریافت حمایت‌ها است.

به گزارش تفسیری ایسنا، استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: علی‌رغم رشد خوبی که در صادرات داشته‌ایم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

حسین صادق‌عابدین تحقق هدف تعیین شده برای صادرات در نیمه اول سال را یک حرکت ارزشمند توصیف و ضمن قدردانی از تاثیرگذاران در رشد صادرات فارس، گفت: اعتقادی iبه اهداف حداقلی ندارم و هم بخش دولتی و هم بخش خصوصی باید در تعاملی مطلوب تلاش کنیم تا رشد بیشتری در زمینه صادرات را شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز با ارایه آمار صادرات این استان در امسال گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از۸۶۰ هزار میلیون دلار صادرات را شاهد بوده‌ایم.

غفار صفری خاطرنشان کرد: این حجم صادرات از نظر وزنی ۹۱ و از نظر ارزشی ۱۳۵ درصد افزایش نسبت iبه مدت مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

صفری سهم بخش صنعت را ۴۱، کشاورزی و معدن را هرکدام ۲۷ و فرش دست‌بافت را ۷ درصد از کل صادرات فارس عنوان و اضافه کرد: براساس اهداف باید سهم بخش صنعت و معدن iبه ۶۰ درصد و سهم بخش کشاورزی iبه ۲۰ و سهم فرش‌دست‌بافت iبه ۱۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.