شعله اعتراض به تبعیض نژادی، خانمان سوز می‌شود؟

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۲۹۹۱

شعله اعتراض به تبعیض نژادی، خانمان سوز می‌شود؟

در ادامه تظاهرات در شهرهای آمریکا؛

شعله اعتراض به تبعیض نژادی، خانمان سوز می‌شود؟

خبرگزاری ممتاز: اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا همچنان ادامه دارد و شعله خشم معترضان به اکثر نقاط این کشور کشیده شده است.

یکشنبه ۲۳ آذر – ۱۴:۲۴

به گزارش گروه ترجمه ایمنا، تظاهرات اولیه در اعتراض به تبعیض نژادی در آمریکا، ۱۲ آذر ماه در نیویورک آغاز شد و به سرعت به فیلادلفیا، واشنگتن و اوکلند کشیده شد.
در یک ماه اخیر، این برای دومین بار است که سیستم قضایی آمریکا پلیس‌های عامل قتل شهروندان سیاه پوست این کشور را تبرئه کرده و بی‌گناه اعلام می‌کند. در ماه گذشته هیئت منصفه میسوری رای به بیگناهی قاتل “مایکل براون” داد که همین امر موجب به راه افتادن اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی در شهرهای مختلف آمریکا شد.
در همین راستا و در ادامه تظاهرات صورت گرفته تا به امروز، هزاران تن از شهروندان واشنگتن و چند شهر دیگر آمریکا، روز شنبه با حضور در خیابان‌ها به اعتراضات خود نسبت به تصمیمات دادگاه‌های آمریکایی در خصوص تبعیض نژادی در این کشور ادامه دادند.
وال استریت ژورنال با اشاره به حجم گسترده‌ای از اعتراضات در سرتاسر آمریکا نوشت: این افراد با بدست گرفتن پلاکاردهایی که شعار ” نمی توانم نفس بکشم” بر روی آنها نوشته شده بود در خیابان‌ها حرکت می‌کنند.
تصمیمات هیئت‌های منصفه عالی دو ایالت میسوری و نیویورک برای تبرئه ماموران پلیس قاتل دو شهروند سیاهپوست در فرگوسن و نیویورک به نام‌های “مایکل براون” و “اریک گارنر” نحوه برخورد پلیس آمریکا با اقلیت‌های نژادی را بار دیگر در دستور کار افکار عمومی این کشور قرار داده است.
بیشتر شرکت‌کنندگان در راهپیمایی شهر نیویورک جوانانی از گروه‌های قومی مختلف بودند که در تظاهراتی مسالمت‌آمیز به سر دادن شعار پرداختند.
 ۱۴/

Share/Save/Bookmark

– .
Want something else to read? How about ‘Grievous Censorship’ By The Guardian: Israel, Gaza And The Termination Of Nafeez Ahmed’s Blog

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.