شعله های آتش در کارگاه تولیدی مهار شد

آتش نشانان با حضور به موقع آتش سوزی یک کارگاه تولید دمپایی و کفش پلاستیکی را در شرق تهران خاموش کردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در پی تماس بموقع نگهبان این کارگاه با سامانه ۱۲۵ و اعلام وقوع آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ۴ ایستگاه ۹۲، ۵۶، ۱۹ و ۳۲ را به همراه خودروهای نردبان، کف و دستگاه تنفسی ساعت ۹:۲۷ دقیقه صبح امروز به محل حادثه در خیابان جشنواره، نرسیده به فرهنگسرای اشراق، نبش خیابان مینو اعزام کرد.
 فتح اله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که از دقایق اولیه آتش سوزی در محل حضور داشت، گفت: این کارگاه به مساحت ۴۰۰ متر مربع در ۲ طبقه کاملاً شعله ور بود که شعله های آتش و دود ناشی از آن از چند کیلومتر دورتر دیده می شد.
وی افزود: آتش نشانان ابتدا جریان برق و گاز کارگاه را قطع کردند و از چند جهت به مقابله با آتش سوزی پرداختند. گروهی با استفاده از لوله های آبرسان و نردبان های دستی از ضلع جنوبی به مقابله با آتش پرداختند. گروهی دیگر نیز با استفاده از نردبان ۳۲ متری خود را به سقف شیروانی انبار رسانده و پس از بریدن سقف اقدام به خاموش کردن آتش کردند.
 به گفته تیموری، داخل این سوله مواد مختلفی از جمله کارتن، مواد اولیه ساخت دمپایی و کفش پلاستیکی و انواع مواد شیمیایی وجود داشت و شعله، حرارت و دود غلیظ جان آتش نشانان را تهدید می کرد.
 معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران اضافه کرد: با عکس العمل به موقع و تلاش فراوان آتش نشانان آتش سوزی به سرعت مهار، خاموش و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.
 وی اضافه کرد: در این آتش سوزی یکی از آتش نشانان به نام «مهدی-هنگامی» هنگام عملیات آسیب دید که بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد. علت وقوع این آتش سوزی از سوی کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.