شعیبی و عبدی پور اوج‌گیری را از جشنواره فیلم یاس آغاز کردند

۲۴اردیبهشت،

به گزارش سینماپرس جمال شورجه با اعلام این مطلب گفت: سال قبل درجشنواره یاس فیلمهای خوبی داشتیم که به لحاظ ساختار و محتوا مورد ارزیابی قرار گرفتند و رقابت بسیار نزدیکی میان آثار شکل گرفت. همچنین با توجه به این که فیلم‌های ویدئویی توسط سازمان صدا و سیما، موسسه‌های نمایش خانگی و یا بخش خصوصی تولید می‌شود، کثرت آثار شرکت کرده در این جشنواره نشان از اقبال عمومی سازندگان  به سمت فیلم های ویدئویی داشت.

 

وی ادامه داد: ازسوی دیگر وقتی تولیدات فیلم‌های تلویزیونی با فیلم‌های بخش خصوصی، موسسه‌های نمایش خانگی و نهادهای مختلف، کنار یکدیگر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، این رقابت شکل کاملاً جدی‌تری پیدا می‌کند و همین ویژگی‌ست که بر اهمیت جشنواره فیلم یاس تهران می‌افزاید.

 

کارگردان فیلم «دایره سرخ» تاکید کرد: این جشنواره قطعاً در طولانی مدت می‌تواند با توجه به حجم تولیدات ویدئویی و ارزشگذاری هیات داوران، به رشد و ارتقای فیلم‌های ویدئویی بیانجامد، چرا که نهادهای شرکت کننده می‌توانند تاثیر متقابلی بر یکدیگر بگذارند. از سوی دیگرسینماگران نیز برای این‌که بتوانند در این جشنواره شرکت کنند، آثارشان را به بهترین شکل تهیه می‌کنند.

 

شورجه در ادامه به ابتکار بین‌المللی شدن جشنواره اشاره، گفت: درشرایط فعلی جشنواره و جداگانه بودن این بخش مخاطب ترغیب به تماشای آثار بخش بین الملل می‌شود؛ اما اگر روزی بخش مسابقه و بین الملل با یکدیگر یکی شود‌، شاید رقابت جذاب‌تری شکل بگیرد.

 

کارگردان فیلم «حماسه مجنون» با اشاره به موفقیت کارگردان‌های موفق این جشنواره درجشنواره سی و یکم فجر گفت: احسان عبدی پور کارگردان فیلم «تنهای تنهای تنها » درجشنواره فیلم یاس تهران جایزه گرفت و پس از این موفقیت توانست آن را درسینما نیز تکرار کند. بهروز شعیبی  نیزکه دراین جشنواره توانست کارنامه درخشانی ارائه دهد؛ درجشنواره فجر نیز با فیلم «دهلیز» موفق بود. به این ترتیب می‌بینید جشنواره فیلم یاس تهران می‌تواند محل رشد خوبی برای کارگردانان مستعد باشد. با توجه به این قابلیت جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران، میتوان گفت شاخص رشد جشنواره فیلم یاس تهران در یکسال قبل رو به رشد بوده است که این رشد به فیلم‌های تلویزیونی و سینمای حرفه‌ای کمک شایانی می‌کند.

 

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس تهران به دبیری «محمدرضا عباسیان» در دو بخش کلی مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل از ۱۰ تیرماه لغایت ۱۵ تیرماه در تهران و به طور همزمان در چهارگوشه کشور(ماکو، سرخس، خرمشهر و چابهار) برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.