شغل پراسترس سلامت قلب را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، زنان آمریکایی که شغل خود را پراسترس می دانند ۶۷ درصد بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند و ۳۸ درصد آنها در مقایسه با زنانی که شغل کم استرس تری دارند، در معرض سکته احتمالی یا ابتلا به فشار خود بالا قرار دارند.

دکترمایکل البرت از بیمارستان بریگهام و زنان در بوستن اظهار داشت: استرسی که در این تحقیق از آن صحبت می کنیم استرسی است که از ظرفیت بدن برای مدیریت یا سازگاری نسبی فراتر رفته است.

محققان اظهار داشتند که این تحقیق نظریات قدیمی را که اظهار می داشت استرس در محل کار تأثیرات مهمی بر سلامتی بدن دارد فرضیه درستی بوده است.

اگرچه تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که کنترل داشتن روی شغل خود تغییرات کمی ایجاد می کند، این درحالی است که تحقیقات گذشته اعلام کرده بودند که کنترل روی شغل موجب ایجاد تغییرات بسیاری در زمینه استرس می شود.

نتایج این تحقیق در مجله PLoS ONE منتشر شده است.

محققان در این تحقیق از اطلاعات مطالعات سلامتی زنان استفاده کردند که طی آن سلامتی ۲۲ هزار زن آمریکایی طی یک دوره ۱۰ ساله دنبال شده است.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که حتی زنانی که گفته اند کنترل بالایی روی شغل خود دارند هنوز هم با استرس رو به رو هستند و این امر خطراتی را برای سلامتی آنها در پی داشته است. تحقیقات پیشین نشان می داد که کنترل داشتن روی شغل خود می تواند به کاهش استرس کمک کند.

داشتن میزان بالایی از کنترل روی شغل نشان می دهد که فرد به سطح مشخصی از قدرت در شغل خود رسیده است و برای مثال در سمت مدیریت یا مدیریت اجرایی قرار گرفته است.

رادی فنویک استاد جامعه شناسی دانشگاه آکرون در اوهایو که در این تحقیقات شرکت نداشت، اظهار داشت: یکی از نکات جالب توجه که محققان دریافتند این مسئله بوده است که امنیت شغلی تأثیر اندکی روی خطرات حمله قلبی داشته است این درحالی است که تحقیقات پیشین برخلاف این مسئله را نشان می داد.

براساس اظهارات فنویک، این عدم ارتباط امنیت شغلی روی سلامتی بدین علت است که عدم امنیت شغلی به یک مسئله عادی تبدیل شده است، این روزها بسیاری از مردم انتظار ندارند که کارفرما در سراسر فعالیت حرفه ای خود از همان کارمندان همیشگی استفاده کند.

این درحالی است که فنویک نتایج این تحقیقات را کامل و درست توصیف کرد و اهمیت آن را مورد تأکید قرار داد.

محققان اظهار داشتند که بسیاری از شرکت کنندگان در این تحقیق سفید پوست بودند بنابراین ممکن است نتایج این تحقیق در مورد سایر گروه های دیگر نیز کاربرد داشته باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.