شفاف سازی نقش گروه‌های جهادی فرصتی ارزشمند در حوادث غیر مترقبه است

۷ م دیماه ،

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در حوادث غیر مترقبه اگر نقش گروه‌های مردمی و جهادی شفاف شود فرصت ارزشمندی برای مدیریت بحران فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به تبریز، سردار مجید خراسانی در نشست هم اندیشی حرکت‌های جهادی و حوادث غیر مترقبه که از صبح امروز در تبریز در حال برگزاری است، یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های زلزله ارسباران را با حوادث غیر مترقبه قبلی را خالی بودن جای شهید کاظمی دانست و گفت: اگر یک نفر مانند شهید کاظمی در کشورهای غربی وجود داشت سناریوهایی صد قسمتی برایش ساخته می‌شد؛ درچین و ویتنام آنچنان خیالات خود را مستند می‌کنند که در باورها می‌گنجد اما ما از گنج‌هایی مانند شهید کاظمی استفاده لازم را نمی‌بریم.

وی دومین تفاوت اتفاق آذربایجان شرقی با حوادث قبلی را حضور عظیم جهادگران عظیمی برشمرد و افزود: جهادگران بسیجی در بسیاری از صحنه حضور داشتند اما درحادثه ارسباران پرچمدار ساماندهی و مدیریت اتفاق بودند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشورحادثه آذربایجان را صحنه امتحان الهی نامید و تصریح کرد: جهادگرانی که به صحنه آمده بودند با احساس عمیقی از درد و رنج به صحنه وارد شدند اما با امید و توکل خود روحیه‌ای مضاعف به  زلزله زدگان دادند.

وی این هم اندیشی را نشستی برای هم اندیشی و همدلی خواند و ادامه داد:‌  در حوادث غیر مترقبه اگر نقش گروه‌های مردمی و جهادی شفاف شود فرصت ارزشمندی برای مدیریت بحران فراهم  خواهد آمد.

سردار خراسانی تاکید کرد: برقراری امنیت، کمک‌های روحی به اتفاق دیدگان تخلیه مجروحان در لحظات طلایی اتفاق، آواربرداری،‌ انجام مسائل شرعی، کمک به بهداشت و تغذیه، مستقر کردن اتفاق دیدگان در مکان‌هایی امن و دور از گرما و سرما، جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی، رفع احتمال حوادثی مانند آتش‌سوزی، ترافیک و نا امنی و کمک برای بازیابی شغل مردم از محورهایی است در هر اتفاق غیر مترقبه باید پیش بینی شده باشد.

وی با تاکید براینکه سه هزار گروه جهادی در کشور علاوه بر ظرفیت‌های سپاه پاسداران و بسیج در قالب سه قرارگاه جهادی در مناطق زلزله زده ارسباران حضور پیدا کردند، یادآور شد: فرماندهان سپاه‌های نواحی گمنام‌ترین تلاش‌گران زلزله ارسباران بودند.

سردار خراسانی حضور حدود ۵ هزار نفر از ۸۰ گروه جهادی را بیانگر همدلی ملت ایران با مردم اتفاق دیده دانست و خاطر نشان کرد: برگزاری این هم اندیشی آغاز همفکری برای تعیین نقش گروه‌های جهادی در اتفاق است و امیدواریم خروجی کاربردی آن برای جهادگران در مدیریت حوادث طبیعی کارآمد باشد و سبب خشنودی مقام معظم رهبری شود.

انتهای پیام/
پ۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.