شفیعی پس از ˝داستانک˝ نمایشی دیگر را اجرا می‌کند

۱۵خردادماه،

با حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد و موسسه هنرهای معاصر نمایش ˝طلوع خرداد˝ به کارگردانی امیرحسین شفیعی اجرا می‌شود.

امیرحسین شفیعی در گفتگو با هنرآنلاین بیان کرد: نمایش “طلوع خرداد” به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد با حمایت معاونت هنری وزارت ارشاد و موسسه هنرهای معاصر تولید شده است.

شفیعی با بیان اینکه این نمایش روایتگر تاریخ انقلاب اسلامی است گفت: “طلوع خرداد” روایتیاست که از خرداد ۴۲ آغاز و بهمن ۵۷ به سرانجام می‌رسد، تصاویر خلاق، استفاده از حرکات فرم و موسیقی متناسب با موضوع نمایش از جذابیت‌های این اثر است.

وی عنوان کرد: “طلوع خرداد” همچون دیگر آثارم از جمله “هیس” و “داستانک” بدون کلام است و در این نمایش از بدن بازیگر به بهترین نحو در جهت خلق موقعیت‌های نمایشی بهره می‌گیریم.

شفیعی بیان کرد: گروه “کارگاه تئاتر خیابانی” پیش از این نیز آثار ارزشی از جمله “هیس”، “نقطه سر خط” و “داستانک” با حمایت معاونت هنری اجرا کرده و بسیار خوشحالم که پس از مدت‌ها دوری از تئاتر خیابانی نمایشی با موضوع امام خمینی (ره) را اجرا می‌کنم.

این نمایش کاری از “کارگاه نمایش خیابانی ایران” است که روز ۱۳ خرداد در شهرستان پیشوا و ورامین و روز ۱۴ خرداد در دو نوبت صبح و عصر در مرقد امام خمینی اجرا شده و با استقبال مخاطبان روبرو شد.

در این اثر علی عمرانی، روح الله سنایی، حامد عرب، حسین بودشیر و علیرضا کاظم‌زاده ایفای نقش می‌کنند، دستیار کارگردان نگار جنیدی، طراح حرکات فرم علی عمرانی و طراح صحنه روح الله سنایی می باشند.

گفتنی است، این نمایش روز شنبه ۱۸ خرداد همزمان با اختتامیه یادواره هنری طلوع خرداد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی معاون هنری ارشاد و احسان قاضی زاده در تالار وحدت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.