شکار اسکن ایگل خشم آمریکا را بر انگیخته است

۲۵م آذر ،

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شکار اسکن ایگل قدرت و توانمندی اطلاعاتی، امنیتی و فناوری پیشرفته ایران در برابر هرگونه تهاجم، را به جهانیان نشان داد و همین امر سبب خشم آمریکا شده است.

حسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح کشورمان در شکار پهپاد آمریکایی اظهار داشت: آمریکا در قرن بیست و یکم سعی کرده برای جاسوسی از پرنده‌های کم هزینه و غیر قابل رصد بودن استفاده کند اما اقدام ایران در شکار اسکن ایگل، قدرت آمریکا را در این زمینه زیر سوال برده است.

وی ادامه داد:‌ آمریکا با امتحان کارایی این پرنده‌های جاسوسی در عراق،‌ افغانستان، پاکستان و حتی کشورهای آفریقایی، از بالا بودن توانمندی آن‌ها اطمینان کسب کرده و بر پایه این اطمینان، پهپادهای خود را به آب‌های خلیج فارس برای جاسوسی از اطلاعات ایران مأمور کرده است.

عابدینی افزود: آمریکا طی سال‌های قبل بارها تلاش کرده تا از این پهپادها برای جاسوسی از مراکز دفاعی و صنعتی ایران استفاده کند، اما خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران هر بار نشان داده در حوزه مقابله با این فناوری از توانمندی فنی، اطلاعاتی و امنیتی بسیار بالایی برخوردار است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اولین شوکی که به جامعه اطلاعاتی و امنیتی آمریکا وارد شد، گرفتار شدن پهپاد فوق سری آرکیو ۱۷۰ به دست متخصصان و دانشمندان ایرانی است که توانستند با نفوذ در سامانه‌های هدایت کننده این پهپاد به فناوری‌های پیشرفته آن دست یابند هرچند آمریکا سعی کرده این موضوع را تکذیب کند.

عابدینی اظهار داشت: آخرین رسوایی نظامی آمریکا در مقابله با ایران، شکار پهپاد اسکن ایگل است که تصاویر آن طی چند روز قبل ضربه سنگینی را به این کشور وارد کرد.

وی با اشاره به کتمان شکار پهپاد آمریکایی از سوی مقامات آمریکایی افزود: شکار اسکن ایگل قدرت و توانمندی اطلاعاتی، امنیتی و فناوری پیشرفته ایران در برابر هرگونه تهاجم، را به جهانیان نشان داد و همین امر سبب خشم آمریکا شده است.

این کارشناس مسائل بین الملل در پایان یادآور شد: آمریکا امروز برای انجام هر عملیات جاسوسی جدیدی در محدوده‌ مرزهای کشورمان نیازمند بازنگری دوباره در تاکتیک‌های نظامی-جاسوسی خود است چراکه ممکن است با  ارسال پهپادی دیگر تمام فرمول‌های جاسوسی آمریکا در اختیار متخصصان ایرانی قرار گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.