شکایت وزارت بهداشت از نظام پزشکی

ایرنا: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اقدام سازمان نظام پزشکی برای تعیین و ابلاغ تعرفه های نظام پزشکی غیر قانونی است؛ افزود: وزارت بهداشت از این سازمان به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

حسن امامی رضوی امروز پنجشنبه در حاشیه افتتاح نخستین مجتمع کنترل اختلالات رشد، تکامل و ناهنجاری های زمان تولد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون در حال اجرای قانون برنامه پنجم توسعه هستیم و در قانون این برنامه، وظیفه تعیین تعرفه های نظام پزشکی بر عهده دولت گذاشته شده است.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر این اساس، اقدام سازمان نظام پزشکی برای تعیین و ابلاغ تعرفه ها غیر قانونی و نمی تواند چنین کاری انجام دهد.

امامی رضوی تاکید کرد: اقدام، ابلاغ و اجرای تعرفه های تعیین شده از سوی سازمان نظام پزشکی غیر قانونی است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه، وظیفه تعیین تعرفه های پزشکی بر عهده شورای عالی بیمه خدمات درمانی گذاشته شده است و منتظر تشکیل شورای یاد شده برای تعیین تعرفه ها و اعلام آن به دولت هستیم.

به گفته امامی رضوی، پس از تعیین تعرفه های پزشکی از سوی شورای عالی بیمه خدمات درمانی و اعلام آن به دولت، وزارت بهداشت تعرفه های تعیین شده را برای اجرا ابلاغ خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون اجرا بر اساس هرگونه تعرفه ای به غیر از تعرفه سال ۹۰، غیر قانونی است.

امای رضوی همچنین در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اینکه یکی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی مدعی شده است روش فعلی اجرای پزشک خانواده، ۴۵ هزار پزشک عمومی را بیکار می کند گفت: اتفاقا اجرای پزشک خانواده موجب اشتغال پزشکان عمومی می شود و به نوعی آنها از سرگردانی خارج می شوند.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طبق قانون، پزشکان متخصص، پس از پایان دوره تخصص، متعهد به انجام خدمت در مناطق محروم به مدت دو تا هشت سال هستند و این قانون اکنون در حال اجراست.

امامی رضوی یادآور شد: البته دولت و مجلس نیز برای این دسته از پزشکان تسهیلاتی در نظر گرفته اند که از ابتدای سال گذشته پرداخت می شود تا سبب ماندگاری پزشکان در مناطق محروم پس از پایان دوره تعهد شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.