شکست اسپانیا و کسب شخصیت قهرمانی در آسیا/ در پی ارتقا توان حمله و دفاع هستیم

مربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: شرایط کنونی ملی پوشان از نظر آمادگی فنی و فیزیکی بسیار عالی و ایده‌آل است.

محمد شبان خمسه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: ما در کشورهای اسپانیا و تونس اردوهای تمرینی و بازیهای خوبی را پشت سر گذاشتیم البته تا حدودی هم اکنون به دلیل بعد مسافت خسته هستیم اما مجبور به ادامه کار و تمریناتیم.
 وی گفت: ما به طور مستقیم از اسپانیا وارد ارومیه شده و در بازیهای چهار جانبه جام دولت به مصاف حریفان خود رفتیم، نتایج این دیدارها با توجه به شرایط جسمانی بازیکنان تا حدودی مثبت نبود اما این امر حاکی از عملکرد ضعیف جوانان والیبالیست نیست.

* ۴۰ بازی و رشد پلکانی
وی گفت:  ما از اول اردیبهشت ماه تمرینات آماده سازی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی قاره آسیا آغاز دنبال کرده‌ایم در طول این مدت تاکنون موفق به حضور در ۴۰ دیدار تدارکاتی شده و عملکرد بازیکنان مرحله به مرحله و پله به پله رشد صعودی داشت.
وی تصریح کرد: انجام بازیهایی تدارکاتی هم در شناسایی خصوصیات فنی و روانی بازیکنان و هم در انتخاب استخوان بندی اصلی تیم ملی جوانان نقش قابل توجهی داشت.
* جوانان به خود باوری رسیده‌اند
خمسه بازی مقابل تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان اسپانیا را بسیار عالی و مثبت ارزیابی کرده و اظهار داشت: بازی با اسپانیا به دلیل آنکه یک تیم اروپایی و رده سنی بزرگسالان بود باعث شد تا ملی پوشان جوان کشورمان به این خود باوری برسند که پتانسیل شکست  تیم‌های بزرگ را داشته و تا حدودی می‌توان گفت شخصیت قهرمانی در قاره آسیا را پیدا کردند.
مربی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در ادامه گفت: در طول مدت باقی مانده با بررسی دقیق و کارشناسانه عملکرد فنی از طریق آنالیزور تیم‌ملی ( علی رضا طلوع کیان) نقاط ضعف و قوت تیم را شناسایی و در تمرینات اخیر برنامه‌های آماده سازی در راستای جبران نقایص و تقویت نقاط مثبت تیم دنبال خواهیم کرد.
خمسه تصریح کرد: خوشبختانه آمار دریافت تیم ملی جوانان برخلاف تصور برخی ها بسیار خوب و مطلوب است تنها مشکل ما در خطاهای فردی بازیکنان در شرایط خاص است، متاسفانه چون اعضای تیم ملی در پوئن‌های ۱۷ الی ۱۸ به بعد دچار استرس می‌شوند اشتباهات فردی آنها افزایش می‌یابد.
وی خاطر نشان کرد: برای رفع این مشکل( استرس بازیکنان) در طول تمرینات اخیر شرایط خاص را برای آنها ایجاد کرده و این مسئله را هم حل خواهیم کرد، ضعف آنها در دقایق پایانی  بازی خطا در زدن سرویس و یا عبور دادن توپهای سخت است که باید برطرف شود، به طور  کلی باید بگویم که کار ما تا حدودی برای حضور موفق به اتمام رسیده و تا حدودی ظریف کاری باقی مانده ما فرصت داریم تا شروع پیکارهای قهرمانی قاره این کار را هم به مرحله پایان برسانیم.
 * ارزش واقعی مان مشخص شد
وی در خصوص دیدار تیم‌های ملی جوانان برزیل وایران گفت: تیم  جوانان برزیل یک تیم آماده و قدرتمند است.
حضور آنها در ایران شرایط را به گونه‌ای برای ما فراهم کرد که بازیکنان را در شرایط سخت مسابقه مورد آزمایش و آنالیز قرار دهیم بازی روز چهارشنبه ارزش اصلی و فنی تیم ملی جوانان ایران مشخص می‌شود.
وی گفت: مهمترین و عمده‌ترین اصل برای ما در این دیدارهای تدارکاتی این است که توان حمله و دفاع بازیکنان را مقابل تیم‌های سطح بالا و قدرتمند بالا ببریم و این امر عامل بالا رفتن توان گریز ملی پوشان هم می‌شود.
مربی تیم ملی والیبال جوانان اظهار داشت: والیبال برزیل با تیم‌های قدرتمند آسیایی(ژاپن، چین و کره) از نظر سرعت کار تفاوت دارد اما از نظر توان بازی آنها در یک سطح مساوی قرا ردارند و بازیکنان ایرانی را آماده می‌کند تا مقابل آسیایی‌ها بازی اصلی خود را به نمایش بگذارند.
خمسه گفت: در بازیهای  دوستانه و تدارکاتی به هیچ عنوان به نتیجه کسب شده اهمیت نمی‌دهیم تیمی که مقابل دفاع برزیل بتواند توپ را به خوبی عبور دهدو به طور قطع مقابل آسیایی مشکل نخواهد داشت.
گفتنی است؛ مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا مهر ماه امسال در ارومیه برگزار می‌شود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.