شکست تاریخی در انتظار اپل یا سامسونگ

هیئت ژوری شامل ۷ مرد و ۲ زن تا ساعاتی دیگر درباره دادگاه اپل علیه سامسونگ رای نهایی خود را اعلام خواهند کرد. بسیاری از کارشناسان می گویند رای ممکن است هر دو طرف را شوکه کند.
بسیاری از مردم پشت در دادگاه سن خوزه در کالیفرنیا منتظر شنیدن رای هیئت ژوری دادگاه اپل علیه سامسونگ و سامسونگ علیه گوگل هستند.
هارولد مک الینی وکیل اپل ، شرکت سامسونگ را یک کپی کننده خواند و خطاب به ۷ مرد و ۲ زن عضو هیئت ژوری از آنها خواست تا رای خود را به نفع اپل صادر کنند. وی گفت سامسونگ زحمات ۴ ساله اپل را در عرض ۳ ماه کپی کرد و از سامسونگ خواست تلفن خودش را بسازد نه کپی اپل را.
اپل می گوید سامسونگ تلفن های هوشمند و تبلت خود را از روی آیفون و آی پد اپل کپی کرده است و تقاضای دریافت بیش از ۲ میلیارد دلار خسارت کرده است. سامسونگ هم استدلال کرد که اپل برای جلوگیری از رشد فروش تبلت سامسونگ در بازار امریکا و سایر محصولات نلفن هوشمند این شرکت، می خواهد رای دادگاه را به نفع خود جلو ببرد.
به گزارش خبرآنلاین چارلز ورهوون وکیل سامسونگ اگر ببازد شرکت مطبوعش باید ۲٫۷ میلیارد دلار خسارت به اپل بدهد و هر نوع رای دادگاه می تواند بازار تبلت و تلفن های هوشمند را در امریکا و جهان تکان دهد. برخی نیز معتقدند این دعوا ممکن است سرانجامش معامله ای غیر منتظره باشد که باید دید.
سامسونگ شکایت اپل را توهین به آزادی رقابت در بازار خوانده است.
در آوریل ۲۰۱۲ دادگاه از مدیران هر دو شرکت خواست تا با هم کنار بیایند اما این اتفاق نیفتاد و هر دو مصر شدند تا دادگاه تصمیم نهایی را بگیرد.
دادگاه امریکا یکی از ۱۲ دادگاهی است که در ۹ کشور جهان ، سامیونگ و اپل علیه یکدیگر به راه انداخته اند.

منبع: مرکوری نیوز


iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.