شکست جبهه غربی – عربی در مواجهه با سوریه/ جمهوری آذربایجان کانون جاسوسی غرب و حضور تروریست‌ها

نوری در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: امروز دشمنان سوریه به سردرگمی شدیدی دچار شده‌اند و برخی از مقامات و استراتژیست‌های غربی، صراحتا به شکست جبهه غربی-عربی در مواجهه با سوریه اذعان کرده‌اند.

علی اشرف نوری معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران‌، به تشریح تحولات سوریه، وضعیت سیاسی عربستان، به نمایش درآمدن توانمندی ایران در رزمایش پیامبر اعظم۷ و اقتدار اطلاعاتی ایران پرداخت.

تلاش غرب در جهت دستیابی به خواسته‌های نامشروع در سوریه

وی با اشاره به تحولات سوریه، تحرکات معارضان سوری را برخلاف حرکت‌های آزادی‌خواهانه منطقه دانست و گفت: تحولات سوریه از خارج این کشور هدایت و مدیریت می‌شود و معارضه موجود، معارضه‌ای بیرونی است.

نوری افزود: استکبار جهانی تلاش بسیاری کرد تا گروه‌های مسلح و اقدامات آنها را به عنوان یک جنبش در سوریه مطرح کند اما شناخت بالای مردم مسلمان و فهیم سوریه از اهداف بیگانه و تجربه سالها ایستادگی در خط مقاومت، باعث شد تا اهداف پیدا و پنهان دشمن را به راحتی تشخیص دهند و با وجود خواست اصلاحات داخلی، اهداف خود را با بیگانگان پیوند نزنند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به شکست تلاش استکبار جهانی در این زمینه تصریح کرد: مستکبران که نتوانستند جامعه سوریه را علیه نظام خود بشورانند، اکنون تلاش می‌کنند با ایجاد فضای ناامنی، مردم را خسته کرده و مسبب اصلی این ناامنی‌ها را دولت و حاکمین سوریه معرفی کنند.

وی تنش‌آفرینی غرب در سوریه را با هدف دستیابی به خواسته‌های نامشروع و غیر قانونی نظام سلطه‌ دانست و خاطرنشان شد: حمایت از گروه‌های معاند سوری برای تسلط غرب بر محیط سیاسی سوریه بوده و آنها برای رسیدن به این هدف از هیچ‌گونه جنایتی فرو‌گذار نمی‌کنند..

نوری با تاکید بر این مسئله که حامیان گروه‌های تروریستی در سوریه با پی بردن به شکست خود سعی دارند تا در مجامع بین‌المللی مثل شورای امنیت و سازمان ملل، قطعنامه‌ای برای حمله نظامی به سوریه تصویب کنند، افزود: آنها پس از ناکامی در این امر هم به گروهک‌های تروریستی متوسل شدند تا در حرکتی هماهنگ حکومت سوریه را از طریق کودتا سرنگون کنند که این توطئه نیز با مقاومت مردم سوریه و اقدامات به موقع ارتش این کشور به شکست انجامید.

شکستن خط مقاومت ، هدف اصلی استکبار از تنش‌آفرینی در سوریه

معاون سیاسی سپاه پاسداران هدف اصلی استکبار جهانی در دامن زدن به تنش‌های سوریه را شکستن خط مقاومت دانست و اظهارداشت: در مسئله سوریه، تسلیح نیروهای معارض، تتمیع و حمایت از گروه‌های تروریستی مثل القاعده که غرب همواره ادعای مبارزه با آن را دارد، تناقص و پارادوکس جدی آنها را در رفتارشان مشهود می‌کند.

وی حضور برخی کشورها در نشست‌های گوناگون با هدف اعمال تهدید و تحریم و دخالت نظامی در سوریه را رفتاری غیرعادلانه ارزیابی کرد و یادآور شد: برخلاف این کشورها، جمهوری اسلامی ایران لزومی نمی‌بیند در مسائل کشوری که مردمی هوشیار و مقاوم دارد، دیگر کشورها دخالت کنند و حمایت خود را از سوریه با هدف تبیین جایگاه این کشور در مجامع بین‌المللی اعلام می‌دارد.

ابتدا ترور بشار اسد در دستور کار بود


نوری اظهار داشت: استکبار جهانی ترور بشار اسد را در دستور کار خود قرار داده بود که با لو رفتن این طرح، به دلیل ذات تروریستی خود در توطئه‌ای دیگر دفتر امنیت ملی سوریه را مورد هدف قرار دادند که طی آن چندین نفر از مقامات امنیتی و دفاعی سوریه کشته و زخمی شدند اما این اقدام منجر به این شد که ملت و ارتش سوریه مصمم‌تر از قبل، به برخورد با گروه‌های تروریستی بپردازند.

شکست جبهه غربی-عربی در مواجهه با سوریه

وی ادامه داد: دولت و ملت سوریه با عزمی راسخ بخش عمده‌ای از تروریست‌ها را از بین برده و تعداد زیادی از آنها را از سوریه بیرون کردند و این کشور که تاکنون مقاومت زیادی از خود نشان داده به لطف خدا به آرامش نسبی باز گشته و عمده اقدامات دشمنان خود را به شکست منتهی کرده است به گونه‌ای که امروز دشمنان سوریه به سردرگمی شدیدی دچار شده‌اند و برخی از مقامات و استراتژیست‌های غربی، صراحتا به شکست جبهه غربی-عربی در مواجهه با سوریه اذعان کرده‌اند.

اقدامات خصمانه حکام عربستان، عامل سرعت بخشی روند بیداری اسلامی


معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه با بیان اینکه تمام ویژگی‌های بیداری اسلامی در عربستان هم وجود دارد، افزود: ممکن است این انقلاب بزودی رخ ندهد اما برخی اقدامات نسنجیده و غیر منطقی حاکمان عربستان بر روند این حرکت سرعت بخشیده و آن را به جلو هدایت می‌کند.

وی اقدامات خصمانه حکام عربستان از جمله برخورد و دستگیری شیخ النمر را عاملی برای سرعت‌بخشی به روند بیداری ملت مسلمان عربستان دانست و تصریح کرد: عبور حکام عربستانی از خط قرمزها آنها را به سراشیبی سقوط  سوق می‌دهد.

استیصال حاکمان عربستان در برابر تحولات اخیر

نوری تاکید کرد: حکام عربستانی اکنون در قبال تحرکات اخیر در کشورشان کاملا مستاصل شده‌اند چرا که اگر علیه انقلابیون اقدامی نکنند پایه‌های رژیم خود را متزلزل می‌بینند و در صورت هرگونه اقدام هم به سرعت حرکت‌های مردمی در این کشور افزوده می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به عدم برگزاری هرگونه انتخابات در عربستان در طول عمر رژیم آل سعود اظهار داشت: به دلیل سال‌ها اشاعه وهابیت در عربستان، مردم این کشور دیرتر زبان به اعتراض علیه آل سعود گشودند اما بروز اعتراضات در این کشور بیانگر این نکته کلیدی است که بیداری اسلامی به مردم این کشور رسیده است.

تفکر سیاسی آل سعود متکی به آمریکا است


وی  با تاکید بر این مسئله که موجودیت رژیم آل سعود بر مبنای تفکر آمریکایی شکل گرفته است، یادآور شد: با توجه به ماهیت استکبارستیزانه موج بیداری اسلامی به یقین می‌توان گفت که بساط حکومت آل سعود در آینده‌ای نه چندان دور برچیده خواهد شد.

نوری خاطرنشان شد: دیکتاتورهای حاکم بر عربستان می‌دانند که مانند حسنی مبارک و قذافی به انتهای خط رسیده‌اند و این جنبش‌ها و حرکت‌های مردمی متوقف‌شدنی نیست و دیر یا زود دامن‌گیر همه دیکتاتورهای منطقه خواهد شد.

دسیسه‌های دشمن در اوضاع بحرین

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه” مردم بحرین در مظلومیت مضاعفی به سر می‌برند” تصریح کرد: شیعه بودن اکثریت مردم بحرین، عاملی برای سوء‌استفاده مستکبران شده و دشمن با دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی می‌خواهد بیداری اسلامی در بحرین را به عنوان حرکت‌های شیعی و اقداماتی تنش‌زا به جمهوری اسلامی ایران نسبت دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: مستکبران از این طریق سعی کردند تا از یک سو گامی در جهت پروژه ایران هراسی بردارند و از سوی دیگر، زمینه حضور نیروهای سرکوبگر از سایر کشورها در بحرین را فراهم آورند.

حکومت بحرین رو به زوال است

وی خاطرنشان شد: حکام مستبد بحرین سعی می‌کنند با سرکوب حرکت‌های مردمی در روند انقلاب ملت بحرین وقفه ایجاد کنند اما ملتی که بیدار شده با این اقدامات از میدان به در نخواهد شد و سرنوشت آل خلیفه هم مثل دیگر رژیم‌ها محکوم به نابودی است.

جزایر سه‌گانه تا همیشه تاریخ، قطعه‌ای از سرزمین مقدس ایران اسلامی


نوری در ادامه با بیان اینکه با توجه به جایگاه حقوقی و تاریخی امارات جای هیچ شبهه‌ای در خصوص جزایر سه‌گانه باقی نمی‌ماند، افزود: حق مالکیت جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر حقی کاملا واضح و مبرهن است که بر کسی پوشیده نیست اما مطرح شدن این بحث ریشه در جنبه روانی و سیاسی داشته و در واقع هرجا که دشمن به بن بست می‌خورد از چنین حربه‌هایی استفاده می‌کند تا راه نجاتی برای خود در عرصه بین‌المللی باز کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران یادآورشد: آمریکا و کشورهای اروپایی که از رژیم‌های مستبدی مثل عربستان در منطقه حمایت می‌کنند مجبورند از متحدین این کشورها از جمله امارات نیز حمایت کنند و این کار در واقع نوعی تسکین برای شکست‌های آنها در منطقه است.

نوری تاکید کرد: امارات در هیچ مجمع بین‌المللی نمی‌تواند ادعای خود را ثابت کند و هیچ مجمع حقوقی بین‌المللی هم نمی‌تواند حقوق طبیعی ملت ایران را سلب کرده و به کشوری دیگر دهد؛ ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ تا همیشه تاریخ، قطعه‌ای از سرزمین مقدس ایران اسلامی خواهند ماند.

رزمایش پیامبر اعظم۷ نشان‌دهنده خوداتکایی و اقتدار ایران


وی همچنین با اشاره به راهبردهای نظامی مورد نظر مقام معظم رهبری برای کشورمان مبنی بر “راهبرد دفاعی بازدارندگی و راهبرد تهدید در مقابل تهدید” تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران مورد تهدید واقع شود در هر جا که لازم باشد تهدید را با تهدید به آنان باز می‌گرداند‌‌‌، حال اگر مصداق این تهدیدات در تنگه هرمز و خلیج فارس باشد، مطمئنا ایران در مقابل تهدید دشمن دست روی دست نخواهد گذاشت.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با برشمردن توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف دفاعی از جمله هوافضا اظهار داشت: در رزمایش پیامبر اعظم۷ گوشه ناچیزی از توانمندی‌های موشکی سپاه پاسداران به جهانیان عرضه شد تا گوشه‌ای از اقتدار نظام خود اتکای جمهوری اسلامی ایران برای آنان روشن شود.

وی تاکید کرد: دشمنان می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران در صورتی که مورد تهدید واقع شود، منافع غرب و صهیونیست‌ها را در هر نقطه از جهان مورد هدف قرار می‌دهد.

نوری هدف اصلی آمریکا را از استقرار برخی تجهیزات نظامی در منطقه، سعی ناکام این کشور بر تاثیرگذاری بر اراده ملت و نیروهای مسلح ایران خواند و تصریح کرد: این اقدامات به هیچ وجه آمریکا را به خواست خود نمی‌رساند و همانطور که در این ۳۳ سال دیدیم تنها نتیجه این سیاست‌ها قویتر شدن اراده ملت و دولتمردان ایران برای حضور بیشتر در صحنه و نفرت بیشتر مردم از دشمنان نظام است.

تحریم‌ها فرصتی برای پیشرفت نظام


وی با اشاره به اعمال تحریم‌های متعدد علیه ایران اظهار داشت: تحریم‌ها که نتیجه آن ایستادگی کشورمان در برابر زورگویی‌های مستکبران است به فرصتی برای پیشرفت نظام تبدیل شده و باعث شد که به لطف خدا و برکت خون شهدای گرانقدری مانند تهرانی مقدم، امروز به پیشرفته‌ترین سیستمهای دفاعی و نظامی دست یابیم و شاید اگر این زورگویی‌ها علیه کشورمان نبود، جمهوری اسلامی ایران لزومیبرای افزایش توانمندی‌های خود احساس نمی‌کرد.

جمهوری آذربایجان کانون جاسوسی غرب و حضور تروریست‌ها در منطقه


معاون سیاسی سپاه پاسداران در ادامه این گفتگو ضمن یادآوری تلاش آمریکا برای نفوذ در کشورهای منطقه، تصریح کرد: آمریکا با همسو کردن رژیم‌های دیکتاتور منطقه، از منابع و ذخایر ملی این کشورها استفاده می‌کند و به دلیل بافت حکومتی آذربایجان امکان سوءاستفاده آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی از این کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به همسویی دولت آذربایجان با سیاست‌های غرب تاکید کرد: این حکومت‌ها باید به دامن ملت‌هایشان برگردند و خود را از وابستگی به آْمریکا نجات دهند و نباید دست به اقداماتی بزنند که باعث اعتراض ملت‌ آزادی‌خواه خود و در نتیجه سرنگونی حکومت‌شان شود.

نوری با ابراز تاسف از حرکت‌های ضدفرهنگی جمهوری آذربایجان گفت: متاسفانه این کشور اکنون به کانون جاسوسی غرب و حضور تروریست‌ها در منطقه تبدیل شده، اما ایران اجازه نمی‌دهد که رژیم‌های خودفروخته منافع کشومان را مورد تهدید قرار دهند و با اقتدار اطلاعاتی خود، تمامی تحرکات تروریستی و جاسوسی را بی‌ثمر خواهد کرد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران خواستار قطع ارتباط دولت آذربایجان با قدرت‌های استکباری شد و افزود: این دولت باید قبل از این که آستانه تحمل ملت فهیم آذربایجان تمام شود متوجه سوءاستفاده استکبارگران از دولتمردان خود باشد و کشورهای غربی را کاملا با خود بیگانه بداند زیرا در غیر این صورت با توجه به خوی استکبارستیزانه و آزادیخواه ملت‌ها، خود را به ورطه سقوط نزدیک می‌کند.

وی تبلیغ و سرمایه گذاری‌های دشمن در برابر اراده ملت‌ها را بیهوده دانست و تصریح کرد: دیر یا زود اتفاقاتی بر پایه خواست ملت‌ها روی خواهد داد؛ لذا حکومتی ماندگار و موفق است که حاکمیتی همسو با مردمش داشته باشد.

نوری خاطرنشان کرد: ممکن است حکومت آذربایجان یا دیگر رژیم‌های منطقه در مقطعی بتوانند گزینه‌ای را به مردم تحمیل کنند و یا با ریاکاری از مردم رای بگیرند اما با این نوع رفتارها طول عمر دولت خود را کوتاه می‌کنند.

خنثی کردن تمامی تحرکات تروریستی و جاسوسی دشمننوری در پایان با یادآوری شناسایی و دستگیری تمام عاملین ترور شهدای هسته‌ای کشورمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تاکید کرد: در بخش‌های دیگر هم ایران اجازه کوچکترین تعدی را به دشمنان خود نخواهد داد و همچنان مقتدرانه از آرمان‌های ملت و انقلاب دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.