شلوغی بانک ها، از ازدحام و انتظار تا کلافگی

۰۷م اسفند ،

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، معضل ازدحام بانک ها در شهرستان ملارد سر آسیاب و بعضی دیگر از شهرها، از مشکلات روزمره ای است که طیفی از مراجعین به شعب بانکی را درگیر خود می نماید.

با توجه به اینکه ماهیت ارتباط بانک ها با عموم مردم جامعه مناسبات و مراودات مالی است، به تبع عملکرد این بخش از ساختار اداری جامعه از حساسیت بالایی برخوردار و با ظرافت های خاص به خود همراه است.

این معضل که گاه اشخاص مدت زمان بسیاری را برای انجام امور بانکی خود، مصروف آن می نمایند علاوه بر اینکه میزان ساعات کار مفید اشخاص مراجعه کننده را در طول روز کاهش می دهد و از سوی دیگر می تواند سطح استرس های روزمره اشخاص درگیر با آن را نیز بالا برد.

یکی از عواملی که مسبب این شلوغی هاست را می توان در پرداخت مبالغ بسیار ناچیزی جستجو نمود که گاه سازمان ها و ارگان های دولتی و غیردولتی پرداخت آن را به شماره حساب بانکی محدود می نمایند که به تبع مراجعه کنندگان نیز ملزم به پرداخت آن در ساز و کار مراودات بانکی می شوند امری که می تواند با پرداخت وجوه این چنینی به صورت مستقیم به ادارات مربوطه محقق گردد.

اگر چه ممکن است احتمال بعضی سوء‌استفاده ها، ادارات را مجاب به تعریف این روند نماید، اما بنظر می رسد می توان با در نظر گرفتن چارچوب هایی خاص در ساز و کارهای اداری، دریافت مبالغ این چنینی را به صورت مستقیم و خارج از عملیات بانکی در دستور کار قرار داد و ضریب امنیتی و سالم سازی آن را نیز لحاظ کرد.

از سوی دیگر گسترش خدمات مالی و اداری به صورت اینترنتی تا حدود بسیاری حجم ازدحام بانک ها را پایین می آورد که البته اقدامات مطلوبی در چند سال اخیر در این راستا صورت گرفته که با تقویت هر چه بیشتر این روند و افزایش دامنه اطلاع رسانی می توان این ساز و کار را در سطح گسترده تری به جامعه تزریق نمود.

شکی نیست که در کنار تمهیدات این چنینی باز هم بخش هایی از جامعه، همچنان تمایل بیشتری به انجام امور به صورت سنتی و به شکلی که در قبل مرسوم بوده نشان می دهد که نمی توان آن را به کلیت جامعه تعمیم داد و به نظر می رسد با افزایش شعب بانکی و در کنار آن فرهنگ سازی و الزام آور نمودن انجام امور مالی و بانکی به صورت الکترونیکی و اینترنتی توسط خود اشخاص تا حدود بسیاری می توان بار این ازدحام و شلوغی را در شعب بانکی که هم برای بانک داران و کارمندان آن و هم مراجعه کنندگان کلافه کننده است را سبک نمود و به تبع در تسهیل هر چه مطلوب تر انجام روزمره عملیات بانکی تاثیر بسزایی خواهد داشت./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.