شلوغ​ترین روز هفته در پایتخت

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 شلوغ​ترین روز هفته در پایتخت

شلوغ​ترین روز هفته در پایتخت

ممتازنیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تشریح اقدامات شهرداری برای رفع ترافیک در روزهای نخست مهر ماه گفت: با توجه به افزایش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری تردد در تهران با افزایش ۲۴ درصدی ترافیک مواجه می شویم.

به گزارش ممتازنیوز، جعفر تشکری هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران در خصوص اقدامات انجام شده در ستاد بازگشایی مدارس گفت: امسال یک میلیون و ۲۲۰ هزار دانش آموز در تهران به مدرسه می روند که از این تعداد ۶۳۵ هزار دختر و ۵۸۶ هزار پسر هستند. همچنین ۸۰۰ هزار دانشجو و ۲۰۰ هزار نفر از کادر آموزشی همزمان با اول مهر به چرخه تردد در تهران اضافه می شوند.
وی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در شهر افزایش می یابد که باعث افزایش ۲۴ درصدی ترافیک خواهد شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: برای کاهش میزان ترافیک در این ایام شهرداری تهران اقدامات موثری را انجام داده که از آن جمله می توان به کاهش فاصله تردد قطارهای مترو، آماده باش ۱۰۰ درصدی اتوبوسرانی و تاکسیرانی و رفع گره های ترافیکی اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۳۹ اتوبوس در شرکت واحد فعال است که با احتساب ۴ هزار و ۲۵ اتوبوس فعال در بخش خصوصی تهران دارای ۶ هزار و ۵۶۴ اتوبوس است که در این زمینه با فقر جدی روبرو هستیم.
تشکری هاشمی افزود: ۱۰ هزار راننده تاکسی برای جابجایی دانش آموزان و سرویس مدارس آموزش های طرح تعالی را می گذرانند و عمر سرویس های مدارس نباید بیشتر از ۵ سال باشد. در این زمینه نقاط پرتردد شهر تهران را شناسایی کرده و همزمان با بازگشایی مدارس برای این که مشکلی در تردد همشهریان به وجود نیاید در این نقاط تعداد تاکسی ها افزایش می یابد.
به گزارش مهر، وی سپس به عوامل ایجاد ترافیک در تهران اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهد نقص فنی، تصادفات خسارتی و عملیات اجرایی مهمترین مشکلات برای انسداد ترافیکی در تهران می باشد. همچنین در روزهای پنجشنبه بیشترین تصادف در تهران رخ می دهد و بیشترین ترافیک مربوط به روزهای یکشنبه می باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: طی دو سال گذشته که ساماندهی سرویس مدارس در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته هیچ تصادف جرحی مربوط به سرویس مدارس نداریم.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.